اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه و آمریکا درباره برگزاری مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای به توافق رسیدند

روسیه و آمریکا درباره مکان و زمان برگزاری مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای به توافق رسیدند و از چین نیز برای حضور در این مذاکرات دعوت کرده‌اند.

روسیه و آمریکا درباره برگزاری مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای به توافق رسیدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارشال بلینگزلی» نماینده ویژه آمریکا در امور کنترل تسلیحات گفت که واشنگتن و مسکو درباره زمان و مکان مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای به توافق رسیدند.

وی در ادامه گفت که این مذاکرات در ماه جاری میلادی برگزار می‌شود و از چین نیز برای حضور در این نشست دعوت شده است.

 «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو نیز امروز دوشنبه گفت که پیمان آتلانتیک شمالی به مذاکره با روسیه ادامه خواهد داد و برای ایجاد روابط بهتر با مسکو در تلاش برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی آتی میان رقبا تلاش خواهد کرد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه یازده مرداد ماه سال جاری بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند.

۱۰ سال پیش دولت‌های روسیه و آمریکا معاهده‌ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده نیو استارت معروف شد. این پیمان در حال انقضا است و آمریکا از تمدید آن طفره می‌رود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول