اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رونق و احیای صنایع‌دستی با توسعه مشاغل خانگی

مدیرکل کمیته امداد استان یزد در بازدید از کارگاه کار بافی در اردکان با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه مشاغل خانگی، گفت: توسعه و پشتیبانی از مشاغل خانگی زمینه رونق و احیای صنایع‌دستی را فراهم می‌کند.

رونق و احیای صنایع‌دستی با توسعه مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های اشتغال خانگی از کارگاه کار بافی ماکو در اردکان بازدید کرد.

محمد شجاعان در این بازدید بابیان اینکه در کمیته امداد مطالعه‌ای درزمینهٔ اشتغال و خودکفایی انجام‌شده است و بر اساس نتایج این مطالعات کمیته امداد به این سمت‌وسو سوق پیداکرده است که مشاغل خانگی را تقویت کند.

وی بابیان اینکه مشاغل خانگی دارای چندین مزیت است، افزود: یکی از مزیت‌های مهم ایجاد مشاغل خانگی این است که به سرمایه کمی نیاز دارد و مددجویی که می‌خواهد وام بگیرد با اقساط کمتری می‌تواند شغل ایجاد کند و همچنین حضور سرپرست خانواده در کنار اعضای خانواده نیاز عاطفی آن‌ها را برطرف می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: همکاری اعضای خانواده در مشاغل خانگی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه برای انجام کارها، اعضای خانواده باهم همکاری می‌کنند و این اقدام ارزش مضاعفی را ایجاد می‌کند همچنین غالباً مشاغل خانگی به‌نوعی توسعه صنایع‌دستی و سنتی هم را در پی دارد.

وی اظهار داشت: امیدواریم که با توسعه و پشتیبانی از مشاغل خانگی هم درآمد خوبی برای خانواده‌ها ایجاد شود تا بتوانند روی پای خودشان بایستند و مشکلات اقتصادی خود را برطرف کنند و هم فرهنگ صنایع‌دستی کشور رونق پیدا کند و در بعضی از حوزه‌ها که صنایع‌دستی رو به انقراض و فراموشی است زمینه احیای آن‌ها فراهم شود.

شجاعان در پایان بابیان اینکه در سال جاری توجه ویژه‌ای به مشاغل خانگی در استان یزد شده است، گفت: در حوزه مشاغل خانگی تا 30 میلیون تومان تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه با اقساط بلندمدت پرداخت می‌شود تا مددجویان توان بازپرداخت اقساط را داشته باشند.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول