اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

غافلگیری برخی مقامات آمریکایی از خروج سربازان این کشور از آلمان

خبرگزاری رویترز با استناد به چند منبع آگاه گزارش داد که تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج سربازان آمریکایی از آلمان، برخی از مقامات ارشد این کشور را غافلگیر کرده است.

غافلگیری برخی مقامات آمریکایی از خروج سربازان این کشور از آلمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از پنج منبع آگاه امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد تصمیم دونالد ترامپ، برای خروج سربازان آمریکایی از آلمان، شماری از مقامات ارشد امنیت ملی ایالات متحده را غافلگیر کرده است.

طبق گفته یکی از این منابع آگاه، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) باید رسماً دستور اجرای این تصمیم را دریافت کند.   

به نوشته خبرگزاری رویترز، این مقامات گفته‌اند که تصمیم ترامپ برای خروج این سربازان نتیجه ماه‌ها تلاش از سوی رهبران نظامی آمریکا بوده و هیچ ارتباطی با تنش‌های اخیر به وجود آمده بین ترامپ و «آنگلا مرکل»، صد‌ر اعظم آلمان، بر سر برگزاری نشست گروه ۷ ندارد. 

یک مقام ارشد آمریکایی جمعه هفته گذشته گفت ترامپ، تصمیم گرفته 9 هزار و 500 سرباز آمریکایی را از آلمان، از متحدان قوی آمریکا، خارج کند و تعداد این سربازان را از 34 هزار و 500 نفر به 25 هزار نفر کاهش دهد.  

به نوشته رویترز، منابع آگاه دیگری عنوان کرده‌اند که تعدادی از مقامات آمریکایی در کاخ سفید، وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از این تصمیم ترامپ غافلگیر شده‌اند و توضیحات مختلفی از جمله مخالفت آلمان با برگزاری نشست گروه 7 و نفوذ «ریچارد گرینل»، سفیر پیشین آمریکا در آلمان و یکی از وفاداران به دونالد ترامپ ارائه کرده‌اند. 

آنگلا مرکل با طرح برگزاری جلسه گروه 7 به صورت حضوری که قرار است در ماه جاری میلادی برگزار شود، مخالفت کرده است. 

رویترز در ادامه با اشاره به نقش احتمالی گرنل در تصمیم‌گیری در این باره نوشت، وزارت خارجه و دفاع آمریکا بحث در باره نقش احتمالی وی در این تصمیم را به سمت شورای امنیت ملی کاخ سفید منحرف کردند که این شورا نیز از ارائه نظر خودداری کرد. 

رویترز همچنین، نظر گرنل در این باره را نیز جویا شده و وی ادعا کرده که اینها همه شایعه هستند. این خبر‌گزاری نوشت، گرنل درباره تصمیم ترامپ و نقش او در این تصمیم به سؤالات پاسخ نداد. وی در این باره تنها گفت که کاهش سربازان آمریکایی در آلمان از سال گذشته در دستور کار بوده است. 

گرنل در صحبت‌های خود ضمن تأکید بر ناامیدی آمریکا از عدم موفقیت آلمان در تحقق هدف دفاعی ناتو برای پرداخت هزینه دفاعی 2 درصدی از تولید ناخالص ملی خود، خاطرنشان کرد: «"ینس استولتنبرگ"، دبیرکل ناتو، آلمان را به عنوان تنها کشوری معرفی می‌کند که برنامه موثقی برای چگونگی دستیابی به تعهدات خود ارائه نکرده است.»

خبرگزاری رویترز همچنین نوشت، یک مقام آمریکایی به شرط ناشناخته ماندن گفته که پنتاگون هنوز دستور رسمی برای کاهش سربازان آمریکایی از آلمان را دریافت نکرده و این تصمیم برخی از مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را غافلگیر کرده و آنها در صدد هستند که اهمیت و تأثیر این تصمیم را بر روابط آمریکا با آلمان درک کنند.  

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه در توضیح کاهش نیروهای آمریکایی از این کشور گفت، روابط برلین و واشنگتن پیچیده است.

وزیر امور خارجه آلمان ضمن ابراز تأسف بابت خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از این کشور گفت روابط دو کشور با مشکلاتی مواجه است و «ما شرکای نزدیکی در اتحاد فرا آتلانتیک هستیم اما [روابط ما] پیچیده است».

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول