اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

هوای چهارمحال و بختیاری خنک‌تر می‌شود/ کاهش 2درجه‌ای دما در هفته جاری

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انتظار داریم در هفته جاری هوای استان خنک‌تر شود، گفت: همچنان روزهای بدون بارش را پشت سر می‌گذاریم و با توجه به الگوهای هواشناسی در پاییز امسال بارش مناسبی نخواهیم داشت.

هوای چهارمحال و بختیاری خنک‌تر می‌شود/ کاهش 2درجه‌ای دما در هفته جاری

مهرداد قطره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه انتظار داریم در هفته جاری هوای استان با 2 تا 3 درجه کاهش خنک‌تر شود، گفت: همچنان روزهای بدون بارش را پشت سر می‌گذاریم و با توجه به الگوهای هواشناسی در پاییز امسال بارش مناسبی نخواهیم داشت.

بن و شهرکرد خنک‌ترین شهرهای استان در خردادماه

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از اول خردادماه تاکنون کمترین دما را در شهر بن با 3 درجه و شهرکرد با 4 درجه تجربه کرده‌ایم، ادامه داد: در همین بازه زمانی لردگان با 36 درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم طی روزهای آینده شهرکرد جزو خنک‌ترین مراکز استان در کشور باشد و البته از فروردین‌ماه تاکنون در غالب روزها خنک‌ترین نقطه بوده است، افزود: صبح امروز بلداجی با دمای 8 درجه بالای صفر به‌عنوان خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

کاهش 36 درصدی بارندگی‌ها در استان

قطره با بیان اینکه از لحاظ بارش هم بارندگی در استان تمام شده است و علی‌رغم تمام بارش‌هایی که از اول مهرماه سال 98 تا اوایل امسال داشتیم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد کاهش بارندگی داریم، اضافه کرد: نسبت به میانگین بلندمدت مشابه هم حدود 7 درصد کاهش بارندگی داریم.

وی با بیان اینکه در شهرستان کوهرنگ کل بارندگی سال زراعی یعنی از مهرماه سال 98 تاکنون یک هزار و 176 میلی‌متر ثبت شده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 2 هزار و 144 میلی‌متر بوده است، توضیح داد: در مرکز استان هم کل بارندگی از مهرماه سال گذشته تاکنون 265 میلی‌متر ثبت شده است اما در مدت مشابه سال گذشته 403 میلی‌متر بارندگی داشتیم.

امسال دیرتر هوا گرم می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته نسبت به امسال زودتر گرمای هوا را تجربه کردیم و هنوز به اوج گرما نرسیده‌ایم، گفت: گردوخاک موجود در استان انتقالی از کشورهای همسایه است و تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس نسبت به سال گذشته به دلیل پراکندگی و زمان مناسب بارش‌ها کمتر خواهد بود.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول