اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فوت ۸ گلستانی در تصادفات درون‌شهری امسال

سرپرست پلیس راهور گلستان از فوت هشت گلستانی در تصادفات درون‌شهری امسال خبر داد و گفت: عدم توجه جلو با ۳۵ درصد، عدم رعایت حق تقدم‌ با ۳۰ درصد بیشترین علل وقوع سوانح را به خود اختصاص داده‌اند.

فوت ۸ گلستانی در تصادفات درون‌شهری امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس مهاجربسطامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: از ابتدای فروردین سال جاری تا ۱۸ خردادماه سال جاری تعداد تصادفات منجر به فوت هشت فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال جاری ۵۰ درصد کاهش داشته که بر اثر وقوع این سوانح هشت نفر جان خود را از دست دادند که این نیز کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

وی با شاره به اینکه سال گذشته ۱۶ فقره با ۱۶ فوتی در شهرهای استان به وقوع پیوست، ادامه داد:  تصادفات جرحی در این مدت ۵۹۶ فقره و ۷۲۱ نفر مجروح ثبت شده است که فقره ۲۴ درصد و تعداد ۲۱ درصد کاهش داشته است.

سرپرست پلیس راهور گلستان تصریح کرد: در مجموع تعداد کل تصادفات امسال ۳۵ درصد کاهش داشته اما علی‌آبادکتول و گالیکش امسال با افزایش سوانح رانندگی در این مدت مواجه بوده است.

بسطامی بیان کرد: عدم توجه جلو با ۳۵ درصد، عدم رعایت حق تقدم‌ با ۳۰ درصد بیشترین علل وقوع سوانح را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اضافه کرد: در این مدت راننده و‌ سرنشین خودرو یک نفر، راکب و‌ ترک‌نشین موتورسیکلت پنج نفر، عابر پیاده یک نفر و راکب دوچرخه یک نفر در سوانح رانندگی درون شهری جان باختند و در مجموع سال گذشته ۷۲ درصد فوتی‌ها را عابر پیاده و موتورسیکلت تشکیل داده است.

سرپرست پلیس راهور گلستان تصریح کرد: بیشترین ساعت‌های وقوع تصادفات در شهرهای گلستان از ساعت ۱۵ تا ۲۱ است که ۵۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌ است.

بسطامی گفت: بیش از ۷۰ درصد تصادفات به دلیل عامل انسانی رخ می‌دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص تصویر منتشر شده از کارکنان پلیس راهور گرگان روی پل هوایی محور ناهارخوران که در فضای مجازی منتشر و مدعی شده بودند پلیس از این نقطه در حال اعمال قانون است، گفت: به هیچ عنوان همکار ما در حال اعمال قانون نبود.

سرپرست پلیس راهور گلستان تصریح کرد: روزهای گذشته در فواصل زمانی مختلف من، رئیس پلیس راهور گرگان و سایر همکاران دارای مسوولیت در پلیس راهور استان در حال بررسی علل ایجاد گره‌های ترافیکی در این مسیر بودیم.

بسطامی گفت: بررسی ترافیک از سطح زمین با نقطه دارای ارتفاع دو زاویه متفاوت است که آن روز نیز همکاران در حال مستندسازی و عملیات کارشناسی ابعاد مختلف ایجاد ترافیک در این مسیر بودند.

وی متذکر شد: به هیچ عنوان اعمال قانون نبوده هرچند اگر اعمال قانون کنیم مشکلی هم برای بیان آن نداریم چون پلیس مجاز است با استفاده از روش‌های مختلف نسبت به شناسایی و برخورد با متخلفان اقدامات لازم را انجام دهد.

سرپرست پلیس راهور گلستان خاطرنشان کرد: به اندازه کافی ابزارهای لازم در سطح محور و ابزارهای کنترل هوشمند ترافیک در اختیار پلیس موجود است که نیازی به اعمال قانون از روی پل هوایی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول