اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

کرونا ظرفیت‌های مفید فضای مجازی را نمایان کرد

معاون آموزش انجمن سواد رسانه ای ایران گفت: شیوع ویروس کرونا سبب شد تا ظرفیت های فضای مجازی را برای‌مان مشخص کند؛ درواقع ما انسان ها می‌توانیم تعیین کنیم که این فضا مخرب یا مفید است.

کرونا ظرفیت‌های مفید فضای مجازی را نمایان کرد

لیلا وصالی معاون آموزش انجمن سواد رسانه ای ایران، در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، با اشاره به این موضوع که در فضای مجازی فاصله ها بسیار نزدیک تر از فضای واقعی است، اظهار داشت: در فضای مجازی مردم چهره ساختگی یا واقعی تری نسبت به فضای عادی از خود به نمایش می گذارند. علاوه بر اینکه مردم این امکان را دارند که یک چهره غیر واقعی از خود به نمایش بگذارند؛ در عین حال در تلاش هستند تا حال واقعی خود را نشان دهند، یعنی در بسیاری از اوقات به دلیل پنهان بودن هویت در فضای مجازی ، بسیاری از کاربران لایه های پنهان وجود خود را آشکار می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که مفید و مخرب بودن فضای مجازی به چه عاملی بستگی دارد، گفت: هر رسانه ای یک ماهیت دارد و یک سری امکانات در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. برخی از امکانات از پیش شناخته شده هستند و برخی نیستند. برای مثال پیش تر به ظرفیت فضای مجازی برای آموزش توجه زیادی نشده بود و افراد بیشتر به عنوان تفریح و سرگرمی به آن نگاه می کردند، اما شیوع ویروس کرونا بسیاری از ظرفیت های این فضا را آشکار کرد؛ در واقع این ما انسان ها هستیم که تعیین می کنیم این فضا اثر مخرب دارد یا برای ما مفید است.

این مدرس سواد رسانه ای تصریح کرد:گرچه افراد زیادی هویت خود را در این فضا تغییر می دهند و به صورت مخرب فعالیت می کنند، اما نمی توان از امکانات و ویژگی های خوب این فضا غافل شد؛ اگر ما بتوانیم از بعد مثبت این فضا بهره ببریم مطمئنا می توانیم برنامه و نقشه ای طراحی کنیم تا از آسیب بخش های مخرب آن جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول