اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان: اوضاع ادلب به ثبات رسیده است

رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای تصریح کرد که در مجموع علیرغم برخی مشکلات، اوضاع «ادلب» سوریه به ثبات رسیده است.

اردوغان: اوضاع ادلب به ثبات رسیده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «تی آر تی» تصریح کرد که اوضاع ادلب به ثبات رسیده است.

وی در این خصوص گفت: «برخی اوقات مشکلاتی در ادلب در بزرگراه M۴ رخ می‌دهد اما در کل امور خوب پیش می‌رود. ۲۰۰ هزار پناهجو نیز به خانه‌هایشان بازگشته‌اند».

تنش‌ها در ادلب اواخر ماه فوریه سال جاری میلادی بعد از آن تشدید شد که تروریست‌های «هیئت التحریر الشام» مواضع نیروهای دولت سوریه را هدف قرار دادند و ارتش سوریه نیز پاسخ این حملات را داد و مواضع این ترویست‌ها را هدف قرار داد.

بنا به گفته وزارت دفاع روسیه، ارتش ترکیه نیز که قرار نبود در ادلب حضور داشته باشد، در حملات علیه مواضع تروریست‌ها در ادلب مورد هدف قرار گرفتند و پس از آن اردوغان و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور روسیه و ترکیه پانزدهم اسفند 98 در شهر مسکو بر سر اعمال آتش‌بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه به توافق رسیدند.

دو طرف توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند.  همچنین مقرر شده در طول بزرگراه M4 سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق شش کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول