اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رشد ۵۰۰ درصدی کتابخوانی در شهرستان دهاقان

فرماندار شهرستان دهاقان گفت: از سال گذشته تاکنون رشد ۵۰۰ درصدی را در بخش کتاب و کتابخوانی در شهرستان دهاقان شاهد بوده‌ایم.

رشد ۵۰۰ درصدی کتابخوانی در شهرستان دهاقان

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، علی‌اصغر قاسمیان عصر امروز در آیین اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان شهرستان دهاقان با بیان این‌ که ویروس کرونا‌ هنوز مهار نشده است، اظهار داشت: مردم باید مانند گذشته پروتکل‌های بهداشتی و راه‌های پیشگیری از این ویروس را رعایت کنند تا مشکلی در روند کنترل بیماری در شهرستان دهاقان به وجود نیاید.

فرماندار دهاقان با بیان این‌که با همکاری مردم و اعضای ستاد مقابله با کرونا در کنترل و پیشگیری از این ویروس موفق بودیم، افزود: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی، شهرستان دهاقان از ابتدا جزء سه شهرستان برتر در استان اصفهان بود.

وی با اشاره به این‌که از سال گذشته تاکنون رشد ۵۰۰ درصدی را در بخش کتاب و کتابخوانی در شهرستان دهاقان شاهد بوده‌ایم، گفت: شهرستان دهاقان همیشه ثابت کرده است که در تمامی عرصه‌ها در استان و حتی کشور حرف برای گفتن دارد.

قاسمیان با اشاره به این‌که در شهرستان دهاقان استعدادها و ظرفیت‌های خوبی در شهرستان داریم و وظیفه مسؤولان است که زمینه پویایی، شکوفای، رشد و بالندگی را فراهم بکنند، عنوان کرد: گروه‌های هنری خالصانه برای فرهنگ و هنر شهرستان دهاقان زحمت می‌کشند و با وجود کمبود منابع مالی و امکانات همت بلندی دارند.

فرماندار دهاقان با اشاره به نقش فضای مجازی در ایام کرونا تصریح کرد: بعضی تهدیدها به فرصت تبدیل شد، به طوری که بیشتر تصمیمات و هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها و مبحث آموزش در فضای مجازی انجام می‌شد که نتایج خوبی را هم به دنبال داشت.

کتابخانه گنجینه بهار روستای پوده رتبه برتر کشوری را کسب کرد

مصطفی صالحی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهاقان در ادامه این مراسم گفت: دستگاه‌هایی که وظیفه اجرای کارهای فرهنگی را بر دوش دارند باید در هر زمانی حتی زمان بحران تکلیف خود را بدانند و کارهای فرهنگی را اجرا کنند.

وی با اشاره به این‌که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهاقان با همکاری هنرمندان شهرستان و مساعدت مسؤولان، توانست در ایام کرونا فعالیت‌های خوبی را در بستر فضای مجازی اجرا کند، خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت کشور شرایط سختی را داشت به گونه‌ای که در آبان ماه به دلیل ناآرامی‌هایی که در کشور به وجود آمد، تعدادی از برنامه‌های فرهنگی لغو شد، پس از آن شهادت سردار سلیمانی و اکنون نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری برنامه‌های فرهنگی وجود ندارد.

صالحی با بیان این‌که در سال گذشته کمیته‌های قرآن و عترت، فضای مجازی و کارشناسان روابط عمومی ادارات که از مصوبات شورای فرهنگ عمومی بود، تشکیل شد، افزود: در شهرستان دهاقان زیرساخت‌های فرهنگی به طور کامل وجود ندارد و برای ساماندهی علاقه‌مندان به موسیقی نیاز است که یک آموزشگاه موسیقی در شهرستان دهاقان آغاز به کار کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد دهاقان با بیان این‌که کلاس‌های نگارخانه صبا تکمیل شد و تعمیرات آن با هزینه بالغ بر ۱۲ میلیون تومان انجام شد، بیان کرد: نگارخانه ترنج در مکان اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان  با هزینه ۲۰ میلیون تومان تأسیس شد و در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

وی با بیان این‌که با رایزنی با مسؤولان و مجموعه‌های مختلف تجهیزات و امکانات مورد نیاز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های فرهنگی به ارزش ۴۰ میلیون تومان تامین شد، افزود: با اخذ مجوز، تأسیس ۲ کانون فرهنگی، هنری در روستای پوده و بقعه بابا شیخ حسین، تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد به ۳۴ کانون رسید.

صالحی با بیان این‌که کانون‌های فرهنگی، هنری شهرستان دهاقان در اولین رویداد «فهما» رتبه سوم استان اصفهان و کانون امام محمد باقر(ع) روستای قهه در سطح کشور رتبه چهارم را کسب‌ کرد، گفت: کتابخانه گنجینه بهار روستای پوده برای چندمین سال متوالی در کشور رتبه برتر را کسب کرد و توسط وزیر فرهنگ و ارشاد مورد تقدیر قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهاقان بیان کرد: برگزاری اولین جشنواره تئاتر خیابانی، همایش پیاده‌روی هنرمندان، جنگ‌های شادی و تشکیل برنامه تلوزیونی چارسوق در شبکه اینستاگرام و آپارات در ایام خانه‌نشینی برای اولین بار در سطح استان اصفهان، از جمله اقدامات انجام شده است.

به گزارش فارس، آیین اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان شهرستان دهاقان با حضور فرماندار، بخشدار، مدیر آموزش و پرورش، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از مسؤولان شهرستان دهاقان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در محل سینما آزادی دهاقان برگزار شد؛ در این آیین از ۱۱۰ نفر از برگزیدگان فرهنگ و هنر شهرستان دهاقان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول