اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

IEA: تقاضا برای گاز طبیعی امسال بیشترین کاهش را تجربه می کند

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد بحران ویروس کرونا و شروع یک زمستان بسیار ملایم در نیمه کره شمالی، تقاضا برای گاز طبیعی را برای در مسیر ثبت بیشترین کاهش سالانه بی‌سابقه قرار داده است.

IEA: تقاضا برای گاز طبیعی امسال بیشترین کاهش را تجربه می کند

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، آژانس بین‌المللی انرژی امروز در چشم‌انداز سالانه خود اعلام کرد بحران ویروس کرونا و شروع یک زمستان بسیار ملایم در نیمه کره شمالی، تقاضا برای گاز طبیعی را در مسیر ثبت بیشترین کاهش سالانه بی‌سابقه قرار داده است.

انتظار می‌رود، تقاضا برای گاز در جهان با کاهش 4 درصدی یا 150 میلیارد مترمکعبی (bcm) به 3 هزار و 850 میلیارد مترمکعب (bcm) در سال جاری برسد. این رقم 2 برابر میزانی است که در سال 2008، سال بروز بحران مالی در جهان رخ داد.

به دنبال قرنطینه و کاهش تولیدات صنعتی به علت شیوع کرنا که تقاضا برای گاز را کاهش داده است، بازارهای اصلی بزرگ جهان، کاهش بی سابقه ای را تجربه کرده‌اند.

صنعت نفت و گاز هزینه‌های خود را کاهش داده و تصمیمات مربوط به سرمایه‌گذاری را به تعویق انداخته است با این حال انتظار می‌رود بهبود تقاضا در سال 2021 صورت گیرد. آژانس بین‌المللی انتظار یک بازگشت سریع در سطوح پیش از بحران را پیش بینی نمی کند.

به نوشته رویترز، پیش‌بینی شده است که طی کل سال، بیشتر بازارهای اروپا، آمریکای شمالی و آسیا، بیشترین کاهش تقاضا را شاهد باشند و این رقم 75 درصد مجموع کاهش‌ها در سال 2020 به شمار می رود.

فاتح بیرول، مدیر ارشد اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت: «پیش بینی می‌شود تقاضا برای گاز در جهان طی 2 سال آینده به تدریج بهبود یابد اما این بدان معنا نیست که سریع به معاملات بازگردد.»

وی افزود: «جدیدترین تاثیر بحران کووید 19 بر تحولات بازار آتی، کاهش نرخ رشد و افزایش بی ثباتی خواهد بود.»

آژانس بین‌المللی انرژی کاهش 75bcm  تقاضای سالانه برای گاز تا 2025 را پیش‌بینی کرد که رقمی برابر با افزایش تقاضا در سال 2019  است.

پس از سال 2021، بیشترین افزایش تقاضا در آسیا خواهد بود و چین و هند در این زمینه به علت وجود سیاست‌های قوی حمایتی، پیشتازی خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول