اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نیازمند همفکری و همدلی همه هنرمندان برای تولید آثار فاخر هستیم

مدیرعامل کانون هنری شیعی از تمام هنرمندان طرح خواست تا با همفکری و همدلی آثاری را با موضوع مردم‌داری و کرامت انسانی در سیره رضوی خلق کنند.

نیازمند همفکری و همدلی همه هنرمندان برای تولید آثار فاخر هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود نجابتی امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه گرافیک «همدلی» که با موضوع «مردم‌داری و کرامت انسانی در سیره رضوی» و در سرای قلم مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه جوانگرایی برای ما یک فرض است نه یک شعار اظهار کرد: در این کارگاه موفق شدیم از یکی از جوان‌های اهل مطالعه و پیگیر جدی آثار گرافیک بین‌المللی به‌عنوان سخنران دعوت به‌عمل آوریم.

مدیرعامل کانون هنری شیعی با بیان اینکه خداوند را شاکر هستیم که بعد از مدت‌ها فراق فرصتی برای همدلی در جوار حضرت ثامن‌الحجج ایجاد شد، گفت: از بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) که مسبب شکل‌گیری این کارگاه بودند و از خبرنگاران و رسانه‌ها که همواره با عشق و علاقه و بدون هیچ چشمداشتی اخبار کارگاه‌ها را پوشش می‌دهند، قدردانی می‌کنم. 

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود برای حضور هنرمندان در این کارگاه خاطرنشان کرد: ضمن اینکه با محدودیت‌های مادی مواجه بودیم محدود به زمان و مکان هستیم و نمی‌توانیم آن‌طور که ایده‌آل ما است حرکت کنیم.

نجابتی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی نیز منجر به برخی از محدودیت‌ها شد، یادآور شد: امروز جای هنرمندانی که از ابتدای نهضت مردمی پوستر انقلاب همراه ما بودند خالی است و به نوبه خودم از عزیزانی که افتخار نداشتیم در این کارگاه در خدمتشان باشیم عذرخواهی می‌کنم.

مدیرعامل کانون هنری شیعی با اشاره به جهادی بودن این گونه برنامه‌ها گفت: از تمام هنرمندان عزیزی که در جمع ما نیستند و فراخوان این کارگاه را دیده‌اند دعوت می‌کنیم ما را از همفکری و همدلی خود محروم نکنند و آثار فاخر خود را برای ارسال کنند تا از آن استفاده کنیم.

ارائه احادیث امام رضا(ع) با زبان تصویر به جامعه

مسئول کارگاه ملی گرافیک همدلی نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از نحوه دعوت هنرمندان به این کارگاه پرداخت و گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که با آن مواجه بودیم مجبور بودیم سه رویکرد برای انتخاب هنرمندان برای حضور در این کارگاه مشخص کردیم.

محمدرضا میری یکی از این رویکردها را دعوت از تشکل‌های فعال در استان‌ها عنوان کرد و اظهار کرد: برای این تشکل‌ها به فراخور فعالیت‌ها و تأثیرگذاری سهمیه‌هایی را مشخص و درخواست کردیم در کنار چهره‌های پیشکسوت از چهرهای جدید نیز دعوت کنند.

وی از هنرمندانی که در جریان شهادت حاج قاسم تولید اثر کردن را دیگر رویکرد این کارگاه در دعوت از طراحان اعلام و خاطرنشان کرد: در جریان شهادت سردار سلیمانی سیل عظیمی از آثار هنری به سمت دبیرخانه آمد که از تعدادی از این هنرمندان به فراخور کار و کیفیت اثرشان دعوت به‌عمل آمد. 

مسئول کارگاه ملی گرافیک همدلی رویکرد سوم را نیز رصد فضاهای هنری و دعوت از هنرمندان فعال عنوان کرد و یادآور شد: متأسفانه در این کارگاه نتوانستیم از هنرمندان عزیزی که در رویدادهای قبلی حضور داشتند و نقش مؤثری ایفا کردند، دعوت کنیم.

میری با بیان اینکه این کارگاه با حضور 50 هنرمند از 14 استان کشور برگزار می‌شود، تأکید موضوع این کارگاه بر روی سیره رضوی را مورد توجه قرار داد و گفت: ما احساس می‌کنیم هر چند دل‌هایمان به امام رضا(ع) نزدیک است اما افکارمان از آن حضرت دور است در همین راستا قرار است در این کارگاه احادیث آن حضرت را به زبان تصویر به مخاطبان ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قرار است عواید حاصل از این کارگاه به تأمین بخشی از تأسیسات آب‌شیرین‌کن در روستاهای محروم سیستان و بلوچستان هدیه شود که این رویکرد نیز با استقبال بنیاد امام رضا(ع) روبرو شد. 

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول