اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سفیر چین در روسیه: غرب مسئول ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ است

سفیر چین در روسیه عنوان کرده کشور‌های غربی مسئول ناآرامی‌های هنگ کنگ هستند و برای حمایت از اعتراضات در این منطقه خودمختار پول و سلاح می‌فرستند.

سفیر چین در روسیه: غرب مسئول ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ است

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «ژانگ هانهوی»، سفیر چین در روسیه امروز (چهارشنبه) در نشستی که به صورت آنلاین برگزار شد گفت که کشور‌های غربی مسئول ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ هستند. 

این سفیر چینی همچنین عنوان کرد که این کشور‌های غربی با ارائه پول و سلاح در حال حمایت از اعتراضات در هنگ‌کنگ هستند.  

به نوشته خبرگزاری «تاس»، بر اساس گفته ژانگ هانهوی، تمایل [غرب] برای ایجاد اختلاف در چین و مختل کردن پیشرفت اقتصادی این کشور عامل افزایش ناآرامی‌ها در هنگ کنگ هستند. 

وی در صحبت‌های امروز خود تأکید کرد که غرب با هدایت آمریکا اکنون در حال ایفای نقش بدخواهانه خود در تحولات هنگ‌کنگ است.

ژانگ هانهوی در این باره گفت: «من صادقانه می‌توانم به شما بگویم که تمام تظاهرات و اعتراضات و هرج‌ و مرج‌ [در هنگ‌کنگ] از سوی غرب سازماندهی شده است.» 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: «آنها (غربی‌ها) در حال فرستادن بودجه و حتی سلاح [به هنگ‌کنگ] هستند. آنها، دانش‌آموزان، تندرو‌ها و تجزیه‌طلبان معترض را آماده می‌کنند.»  

سفیر چین در روسیه همچنین افزود که دموکراسی و حقوق بشر در هنگ‌کنگ تنها بعد از اینکه این منطقه خود‌مختار رسماً در سال 1997 به حاکمیت کشور چین باز‌گشت، تضمین شد. 

پارلمان چین بیست و هشتم ماه مه (۸ خرداد) لایحه امنیت ملی در ارتباط با هنگ‌کنگ را به تصویب رساند.

 بر اساس این قانون، امنیت در این منطقه تقویت خواهد شد. لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ با هدف مقابله با استقلال، براندازی، تروریسم و ‌دخالت‌های خارجی در این منطقه خودمختار تصویب شده است. قرار است این لایحه از تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) اجرایی شود.

مقامات آمریکایی از جمله «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا، در اظهاراتی مداخله‌جویانه، مطرح شدن لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ از سوی چین را محکوم کرده‌اند. پامپئو در بیانیه‌ای اوایل ماه خرداد اعلام کرده بود: «ایالات متحده پیشنهاد یک‌جانبه و خصمانه برای تحمیل لایحه امنیت ملی بر هنگ‌کنگ را محکوم می‌کند.»

فرماندار هنگ‌کنگ نیز در واکنش به سخنان تحریک‌آمیز مقامات آمریکایی برای به راه انداختن ناآرامی جدید در این منطقه گفته بود، تصویب لایحه جدید امنیت ملی، خدشه‌ای به استقلال قضایی هنگ‌کنگ وارد نمی‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول