اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

جداسازی اقتصاد از نفت با استفاده از صنایع دستی در کشور

رئیس بسیج اصناف کشور با اشاره به اینکه از طریق توسعه و توجه به موضوع صنعت صنایع دستی می‌توانیم اقتصاد را از نفت جدا کنیم، گفت: توسعه این صنعت، جهش تولید در کشور را به همراه دارد.

جداسازی اقتصاد از نفت با استفاده از صنایع دستی در کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف کشور در مراسم تجلیل از هنرمندان و صنعتگران شهرهای جهانی صنایع دستی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی اظهار داشت: صنایع دستی موضوع مهمی است که با استفاده از آن می‌توانیم اقتصاد را از نفت جدا کنیم و وظیفه ما در بسیج، حمایت از همه مجموعه‌ها به ویژه آنچه ریشه در فرهنگ و تاریخ کشور دارد، است. 

وی با بیان اینکه بسیج حلقه اتصال بین مردم، دولت و حاکمیت است، گفت: بسیج اصناف می‌تواند با بازارسازی و ایجاد غرفه، فعالیت هنرمندان صنایع دستی را توسعه دهد. 

وی گفت: ما باید دینمان را به هنرمندان صنایع دستی ادا کنیم، بر همین اساس تلاش کردیم با همکاری وزارت اقتصاد و امور مالیاتی، از اخذ مالیات از هنرمندان صنایع دستی جلوگیری شود. 

حسن‌پور تصریح کرد:‌ اتاق اصناف و اتاق بازرگانی نقش اساسی در بازارسازی صنایع دستی دارند. ترویج فرهنگی ایرانی - اسلامی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی از طریق صنایع دستی قابل اشاعه است. یک کالا سفیر فرهنگی یک کشور محسوب می‌شود و باید به این موضوع توجه داشت. 

وی با اشاره به اینکه برخی از صنایع دستی کشور متأسفانه در حال انقراض است، گفت: شرایط بیمه‌ای برای هنرمندان صنایع دستی باید بهتر از قبل فراهم شود و مجلس جدید تحت عنوان گام دوم انقلاب، ان‌شاالله قدم‌های خوبی در این زمینه برخواهد داشت. 

رئیس بسیج اصناف کشور خاطرنشان کرد: گسترش کارگاه‌های صنایع دستی مصداق مسئله جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است و اگر به این مسئله توجه کنیم، نتایج مؤثری را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول