اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۳۳ درصد فضای آموزشی همدان را خیرین ساخته‌اند

استاندار همدان با بیان اینکه به طور متوسط ۳۳ درصد فضای آموزشی استان همدان را خیرین ساخته‌اند گفت: در سال ۹۸، ۵۰ درصد مجموع پروژه‌های در حال ساخت توسط خیرین انجام شد.

۳۳ درصد فضای آموزشی همدان را خیرین ساخته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید سعید شاهرخی عصر امروز در دیدار خیرین مدرسه‌ساز استان همدان و اعضای کارگروه طرح تحولی توسعه مشارکت‌ها «آجر به آجر» با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از تمام بزرگان و عزیزان عضو مجمع خیرین که در استان منشأ خیر و برکت بودند قدردانی می‌کنم و یاد و خاطره مرحوم دکتر حافظی؛ رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور را هم گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه امیدوارم ادامه‌دهندگان خوبی برای مرحوم دکتر حافظی باشیم گفت: استان همدان به عنوان «پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین» نامگذاری شده که این نامگذاری بسیار مصداق دارد و بی‌دلیل نبوده و مربوط به تاریخ و تمدن، فرهنگ و بزرگی مردم استان است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تاریخ همدان به بلندای تمام تاریخ ایران‌زمین است افزود: بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ملی و فاخر که بسیار ارزش ثبت جهانی دارد و بسیاری در نوبت ثبت جهانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و صد اثر تاریخی و طبیعی در استان ثبت ملی شده و دارای شناسنامه است عنوان کرد: مردمی متدین، فداکار، انقلابی در این استان زندگی می‌کنند که بیش از ۸ هزار شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده‌اند و در پیروزی انقلاب نقش اساسی را داشتند.

شاهرخی با بیان اینکه مردم همدان در برنامه‌های متعددی نظیر جنگ، جهاد، دفاع و مقاومت نقش برجسته‌ای داشتند گفت: امروز در حضور فرزندان بزرگ و عزیزی از استان همدان هستیم که یکی از برگه‌های زرین و موفق را در کشور از استان همدان به تصویر کشیده‌اند.

وی با اشاره به حضور ۸۷۴ خیر حقیقی و حقوقی تصریح کرد: سرزمین ما با وقف عجین است، به تنهایی مردم هر کدام از شهرستان‌های ما دریایی از سخاوت هستند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از تعداد خیرین مدرسه‌ساز موجود ۲۰۴ نفر صرفا در امر مدرسه‌سازی فعالیت مستقیم دارند افزود: خیرین مدرسه‌ساز استان یک‌هزار و ۹۲۰ کلاس در قالب ۳۱۴ پروژه در استان اجرا کرده‌اند یعنی ۲۲۲ هزار متر مربع فضا را ساختند و با سخاوت در اختیار فرزندان ما در امر آموزش قرار دادند.

وی با بیان اینکه به طور متوسط ۳۳ درصد فضای آموزشی استان همدان را خیرین ساخته‌اند افزود: در سال ۹۸، ۵۰ درصد مجموع پروژه‌های در حال ساخت توسط خیرین انجام شد.

شاهرخی با تاکید به اینکه فکر بلند وزارت آموزش و پرورش و دولت زمینه‌ای را فراهم کرده همه کسانی با هر وسعی با خرید یک خشت در امر مدرسه‌سازی مشارکت کنند خاطرنشان کرد: طرح «آجر به آجر» فرصتی فراهم می‌کند که همه در امر خیر شرکت کنند و طرح بسیار هوشمندانه است که حتما در کیفیت آموزش و پرورش موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: خیرین ما در کشور اول تا پنجم بودند و من می‌گویم اول بودند چون در بسیاری از بخش‌ها خیرین استان پیشتاز هستند و اقدامات عام‌المنفعه شکل می‌گیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همه ما بسترسازی می‌کنیم تا خیرین عزیز نقش‌آفرینی کرده و مردم بهره‌برداری کنند بیان کرد: تصورم این است جمع حاضر خیرین نیک‌اندیش، مصداق فرمایش مقام معظم رهبری هستند که جهاد مقدسی را محقق کرده‌اند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول