اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

برنامه‌ریزی برای ساماندهی رسانه‌های لرستان/ نشریات غیر فعال هیچ تسهیلاتی نمی‌گیرند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: رسانه‌هایی که فعالیت نداشته باشند از چرخه تسهیلات و خدمات حذف خواهند شد.

برنامه‌ریزی برای ساماندهی رسانه‌های لرستان/ نشریات غیر فعال هیچ تسهیلاتی نمی‌گیرند

احمد حسین فتایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: فرایند صدور مجوز نشریات و درخواست و یکسری اقدامات توسط خود وزارت ارشاد و قسمت نظارت بر مطبوعات توسط معاونت مطبوعات انجام می‌شود.

وی در رابطه با تعداد رسانه‌ها در استان افزود: سه روزنامه محلی، ۵۴ هفته‌نامه، ۲۶ دو هفته نامه، ۲۸ ماهنامه و ۱۳ فصل‌نامه، دو‌فصل‌نامه و سالنامه نشریات مکتوب استان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در رابطه با تعداد رسانه‌های برخط استان خاطر‌نشان کرد: در استان هیچ خبرگزاری که مجوز استانی داشته باشد نداریم اما ۷۳ پایگاه‌خبری مجوزدار و ۱۵ الکترونیک غیربرخط متعلق به هفته‌نامه‌هایی که نسخه پی‌دی‌اف هفته‌نامه خود را در این مکان‌ها نیز انتشار می‌دهند، داریم.

وی با اشاره به اینکه تعدد نشریات از دغدغه‌های معاونت مطبوعات است، گفت: سعی داریم بازبینی و بازرسی مجدد در این زمینه صورت گیرد و اگر نشریاتی به هر دلیلی راکت مانده و فعالیتی ندارند از این چرخه حذف شوند که از آگهی‌های دولتی و دیگر تسهیلات نتوانند بهره‌مند شوند که در این راستا مجوز قانونی وجود دارد.

فتایی بیان کرد: با همکاری خانه مطبوعات استان بنا است یک پالایش انجام گیرد و در نتیجه افراد فعال در این عرصه از تسهیلات بیشتری بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ضرورت افزایش کیفیت رسانه‌ها خاطر نشان کرد: در گام دوم نیز در حوزه تولید محتوا نشریاتی که فعال‌تر هستند و ضریب کیفی بالاتری دارند از تسهیلات بیشتری بهره‌مند شوند و مشمول خدمات بهتری می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی لرستان اظهار داشت: در حوزه رسانه‌های مکتوب به غیر از موضوع توزیع آگهی، بحث کاغذ و یارانه‌ها نیز در این حوزه ساماندهی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول