اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کتاب «کرگدن‌های روی دیوار» رونمایی شد

کتاب «کرگدن‌های روی دیوار» به نویسندگی زهره میرعیسی‌خانی در زنجان رونمایی و نقد و بررسی شد.

کتاب  «کرگدن‌های روی دیوار» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کتاب «کرگدن‌های روی دیوار» به نویسندگی زهره میرعیسی‌خانی در زنجان رونمایی و نقد و بررسی شد.

مراسم نقد و بررسی این مجموعه داستان با حضور سلمان کریمی «مدرس داستان‌نویسی»، «محمدعلی خامه‌پرست» نویسنده زنجانی، جمعی از داستان‌نویسان زنجانی در مجموعه فرهنگان زنجان برگزار شد.

«کرگدن‌های روی دیوار» مجموعه داستان‌های کوتاه زهره میرعیسی‌خانی، نویسنده زنجانی است که شامل 7 داستان از جمله «باغ اناری»، «کرگدن‌های روی دیوار»، «انتهای خیابان بهار»، «شهر چنارها»، «گربه مرده» و«زنی زیر باران دف میزند» است.

زهره میرعیسی‌خانی در این مراسم با اشاره به اینکه هدف از چاپ این کتاب گردآوری داستان‌‎های برگزیده در یک کتاب بود و خوشبختانه پس از چاپ نیز استقبال علاقه‌مندان از آن بالا بود، گفت: این کتاب در عرض دو سال به چاپ رسیده است.

این نویسنده جوان زنجانی گفت: حدود 7 داستانی که در این کتاب چاپ شده‌ ماحصل ۱۵ سال نگارش است که بیشتر این داستان‌ها برگزیده جشنواره‌های مختلف بوده و باغ اناری، کرگدن‌های روی دیوار، انتهای خیابان فروردین و غیره از داستان‌های این کتاب به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مشکلات پیش‌روی نویسندگان گفت: هنر از لحاظ مالی درآمد آنچنانی ندارد و کسانی که در این وادی فعالیت دارند باید از روی علاقه این کار را انجام دهند.

میرعیسی‌خانی با اشاره به اینکه نویسندگی از نظر مالی پاسخگوی فعالان این حوزه نیست، تصریح کرد: برای فعالیت در این حوزه باید از خواسته‌های مالی چشم‌پوشی کرد، چرا که به هیچ وجه نمی‌توان به لحاظ مالی بر آن تکیه کرد.

در ادامه نیز سلمان کریمی نویسنده زنجانی با اشاره به اینکه شعر در زنجان سابقه دیرینه‌ای دارد و از زمان قدیم تا دوران معاصر که مرحوم منزوی بودند، گفت: بنیه شعری استان زنجان به واسطه این دوستان قوی است اما در داستان در استان چندان بنیه‌ای وجود ندارد.

وی با اشاره به درخشش داستان‌نویسان زنجانی طی چند سال گذشته گفت: در پنج سال آینده می‌توان شاهد چاپ 10 تا 15 مجموعه از بچه‌های استان زنجان قطعا خواهیم بود، با این تفاسیر می‌توان گفت که داستان زنجان به تبع این 10 تا 15 سال پشتوانه، آینده روشنی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در دو دهه اخیر داستان نویسی در زنجان توانسته موفقیت‌هایی کسب و تعداد آثار نویسندگان زنجان افزایش پیدا کند.

محمد علی خامه پرست نیز با بیان اینکه یک دست صدا ندارد ، گفت: با چاپ یک کتاب و یک مجموعه و یک رمان در ادبیات یک خطه اتفاق خاصی نمی‌افتد.

این مدرس داستان‌نویسی ادامه داد: یک زمانی نهضت یا پویشی راه افتاد که کتابهای  داستان خارجی را مطرح می‌کرد و اکنون زمان این رسیده است که داستان ایرانی بخوانیم.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند نویسنده فارسی زبان را تقویت بکند تا داستان خوبی بنویسد این است که کتاب‌های دیگران را بخواند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول