اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

میانگین سن ازدواج زنان و مردان زنجانی 24.3 و 29.2 سال است

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه میانگین سن ازدواج جوانان در میان زنان زنجانی 24.3 سال است، گفت: این میانگین در بین مرد زنجانی 29.2 سال است.

میانگین سن ازدواج  زنان و مردان زنجانی 24.3 و 29.2 سال است

علی شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ثبت وقایع چهار گانه حیات توسط اداره کل ثبت احوال استان زنجان انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته 16 هزار و 332 نوزاد در استان زنجان متولد شده‌اند، بیان کرد: از این تعداد 7 هزار و 968 ولادت دختر و 8 هزار و 364 ولادت پسر بوده است.

وی با اشاره به کاهش موالید طی سال گذشته در استان زنجان عنوان کرد: در سال 1397، 18 هزار و 497 ولادت در استان ثبت شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه 51 درصد ولادت‌ها در استان زنجان موالید پسر است، عنوان کرد: نسبت نوزادان دختر به پسر متولد شده در زنجان به ازای هر105 پسر100 دختر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه بر اساس اعلام آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جمعیت گروه‌های سنی استان زنجان 70 هزار نفر در سن پیری قرار دارند، بیان کرد: این در حالی است که بیش از 733 هزار نفر از جمعیت استان زنجان در سن میانسالی قرار گرفته‌اند و بیش از 252 هزار نفر در سن کودکی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بیش از 67 درصد جمعیت استان شهری هستند، عنوان کرد: بر اساس آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی 23 درصد جمعیت زنجان روستایی هستند.

شفیعی با بیان اینکه بیش از 47 درصد جمعیت استان در شهرستان زنجان زندگی می‌کنند، بیان کرد: پس از آن 17 درصد جمعیت استان در خدابنده و بیش از جمعیت در 13 درصد در ابهر ساکن هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس آمار ثبت احوال میانگین سن ازدواج جوانان در میان زنان زنجانی 24.3 سال است، گفت: این میانگین در بین مرد زنجانی 29.2 سال است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول