اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

جمعه، پایگاه انتقال خون کرمانشاه آماده خونگیری است/ کمبود ذخیره تمامی گروه‌های خونی

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش مراجعه افراد به پایگاه‌های انتقال خون، ذخایر خونی استان کاهش یافته از این رو فردا، جمعه پایگاه انتقال خون کرمانشاه آماده خونگیری است.

جمعه، پایگاه انتقال خون کرمانشاه آماده خونگیری است/ کمبود ذخیره تمامی گروه‌های خونی

پژمان صالحی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: تنها روز تعطیلی پایگاه انتقال خون روز جمعه است که باتوجه به نیاز شدیدی که به تمامی گروه‌های خونی داریم، فردا (جمعه 23 خردادماه) این پایگاه آماده خونگیری است.

وی ادامه داد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش مراجعه افراد به پایگاه‌های انتقال خون، ذخایر خونی کاهش یافته و اضافه شدن روز جمعه برای خونگیری برحسب اعلام نیاز بیمارستان‌ها بوده است.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه، ساعت کاری پایگاه انتقال خون در روز جمعه را از ساعت 9  تا 13 اعلام کرد و گفت: اهداکنندگان بدون هیچگونه نگرانی از ابتلا شدن به هر نوع بیماری به پایگاه انتقال خون مراجعه و مراکز انتقال خون را  در تامین خون به‌ویژه برای بیماران خاص یاری کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر موجودی کل خون استان 3.5 روز است، تصریح کرد: کرمانشاه استانی حادثه‌خیز است و اگر حادثه پیش بیاید بیشتر از سه روز نصفی نمی‌توانیم جوابگو باشیم.

صالحی‌فر نرمال ذخایر خونی را هفت روز عنوان کرد و گفت: بیماران دیالیزی، تالاسمی و بیماران دارای اختلال انعقاد خون از دریافت کنندگان دائمی فرآورده‌های خونی هستند، از این رو نیاز به خون همیشگی است.

وی ارائه کارت شناسایی ترجیحا کارت ملی را برای اهداکنندگان الزامی دانست و گفت: از مراجعه کنندگانی که علایمی از ویروس کرونا و یا هرگونه بیماری در آن‌ها مشاهده شود، خونگیری صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول