اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نظام ارزیابی باید مثبت‌نگر و عملکردگرا باشد

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: نظام ارزیابی و ارزشیابی باید مثبت‌نگر و بر پایه عملکردگرایی مبتنی بر واقعیت باشد.

نظام ارزیابی باید مثبت‌نگر و عملکردگرا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه مدیریت استانداری سمنان اظهار کرد: دید ما در بحث ارزیابی عملکرد، باید مثبت نگر بوده و تلاش داشته باشیم تا نظام ارزیابی و ارزشیابی ما در این مسیر گام برداشته و تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه معتقدم در حال حاضر نظام ارزیابی و ارزشیابی ما نقص دارد، افزود: توجه این نظام بر پایه کمبودها، اقدامات اشتباه و نواقص احتمالی و نمرات منفی است؛ در حالی که باید توجه به موارد و اقدامات مثبت بیش از پیش در دستور کار قرار بگیرد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه امروز تقدیر و تمجیدهای غیرمتعارف یکی از آفت‌های نظام مدیریتی است، خاطرنشان کرد: نظام سیستم مدیریتی باید به گزارش‌های خروجی مثبت‌نگر و مبتنی بر عملکردگرایی نظام ارزیابی و ارزشیابی توجه کند.

فخری بیان کرد: در بحث انتصابات مدیریتی نیز از گزارش‌های و ارزیابی‌های صورت گرفته استفاده شود تا بتوان از ظرفیت نیروهای توانمند و متخصص بیش از پیش بهره گرفت.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با بیان اینکه جلسات همواره باید به‌صورت کاربردی و با چالش‌های گوناگون همراه باشد تا شاهد خروجی مطلوب بوده و بتوان از آن بهره‌ گرفت، تأکید کرد: در مقوله مراودات و روابط اداری نباید به دنبال ضعف یکدیگر باشیم و باید تلاش کنیم تا همواره ارزش‌های انسانی و دوستانه را در روابط اداری و شخصی خود تقویت شود.

فخری اظهار کرد: مقوله تشویق و تقدیر نیز باید بر اساس اقدامات مثبت، ارزش قائل شدن کارمند برای سیستم اداری و نحوه مدیریت مطلوب و عملکرد خوب صورت گیرد و از تشویق همه‌گیر و بدون در نظر گرفتن شاخص‌ها پرهیز کنید؛ چراکه این موضوع، انگیزه حوزه‌های مدیریتی و کارمندان تلاشگر، پای کار و فعال را از بین خواهد برد.

وی گفت: طی چند ماه گذشته تغییر و تحول‌ متعددی در زیرمجموعه معاونت توسعه منابع و مدیریت استانداری انجام شد و طی این مدت نیز برخی مشکلات در نظام پرداخت به وجود آمد و این نقص به نحوه مدیریت این مجموعه برنمی‌گردد.

معاون استاندار سمنان اضافه کرد: موارد ناشی از محدودیت منابع مالی است که در کل کشور با آن مواجه هستیم و با اقدامات انجام‌شده، تمام پرداختی‌ها با بهبود منابع مالی دولت، طی دو ماه آینده به‌صورت ماهانه و مستمر پرداخت می‌شود و به روال عادی باز خواهد گشت.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول