اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

احداث شهر جدید در ۳۰ کیلومتری غرب جاسک

فرماندار شهرستان جاسک گفت: در راستای توسعه سواحل مکران احداث شهر جدید در جاسک در دستور کار دولت قرار دارد.

احداث شهر جدید در ۳۰ کیلومتری غرب جاسک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد رادمهر اظهار کرد: شهر جدید مکران در پهنه‌ای به وسعت پنج هزار هکتار در ۳۰ کیلومتری غرب جاسک و با پیش‌بینی اسکان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، احداث خواهد شد.

وی افزود: با توجه به مطالعات انجام شده در حوزه سواحل مکران با محوریت شهرستان جاسک برنامه ریزی های انجام شده در راستای ایجاد شهر جدید در ۳۰ کیلومتری این شهرستان برای اسکان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این شهر جدید پیش‌بینی و برنامه ریزی شده است.

فرماندار جاسک تصریح کرد: نگاه مثبت  استاندار هرمزگان و نماینده عالی دولت در استان به موضوع توسعه سواحل مکران نگاهی توسعه محور و بسیار مساعد است که خروجی آن، تمرکز بر انجام کارهای بسیار ارزشمند و بی‌نظیری در این زمینه شده است که اخیرا شاهد آغاز ایجاد طرح شهر جدید در حوزه مرکز ثقل سواحل مکران در ۳۰ کیلومتری جاسک هستیم.

وی یادآور شد: با عنایت به ایجاد صنایع و پالایشگاه های بزرگ، پایانه صادرات نفتی و شهرک های صنعتی و کشاورزی، دسترسی به آب‌های آزاد بین المللی و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل ایجاد شده و همچنین موقعیت خاص و بسیار استراتژیک و بین المللی این منطقه و قرار گرفتن بعنوان مرکز ثقل سه استان، لذا احداث شهر جدید در جهت توسعه سواحل مکران با حمایت ها و پیگیری های استاندار معزز در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) و سیاست‌های توسعه محوری دولت در راستای توسعه سواحل مکران می‌باشد.

رادمهر از مراحل تصویب این طرح در هفته آینده در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و متعاقبا در شورای عالی معماری و شهرسازی در وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک افزود: احداث این شهر جدید منشا ظهور اقدامات و تحولات بزرگی در حوزه سواحل مکران و منطقه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: جاسک با داشتن ظرفیت‌های مهم و ایجاد زیرساخت‌های اساسی در آن می‌تواند نقش محوری و اصلی در اتحاد اقتصادی در شهرها و استان‌های دیگر ایفا کند و این قابلیت‌های جاسک نقش بسزایی در توسعه پایدار کشور خواهد داشت.

فرماندار شهرستان جاسک ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های کلان و بزرگ در حوزه سواحل مکران این منطقه‌ را برای تبدیل‌شدن به کانون مهم سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف اقتصاد دریامحور و هاب لجستیک و ترانزیت منطقه‌ای، شهرک‌های بزرگ صنعتی، کشاورزی و آبزی پروری فراهم کرده است.

وی یادآور شد: توسعه سواحل مکران به‌عنوان یک بحث راهبردی مهم و استراتژیک مطرح است، این راهبرد ملی، اهداف متنوعی در حوزه محرومیت زدایی، توسعه متعادل، انرژی، صنعت، تجارت، صادرات، امنیت ملی و دفاعی، حمل ‌و نقل، گردشگری، کشاورزی و شیلات به همراه دارد.

فرماندار جاسک تصریح کرد: یکی از کارهای که صورت گرفته است، بحث توسعه پایانه نفتی جاسک است که عنوان بزرگ‌ترین پایانه نفتی کشور در دریای عمان را از آن خود کرده است که در کنار تأمین امنیت صادرات نفت، کاهش فاصله نفت‌کش‌ها با بازار‌های مصرف و مزایا آن را نیز به دنبال دارد.

محمد رادمهر ابراز داشت: حوزه سواحل مکران به لحاظ ظرفیت‌های خدادادی و ایجاد شده توسط دولت در آن دارای سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است و از سویی دریای عمان جزو حوزه استراتژیک اقیانوس هند و یکی از پنج حوزه استراتژیک جهان است که بر اساس آن حوزه مکران از موقعیت بسیار مهم اقتصادی در بحث اقتصاد مقاومتی بهره‌مند است که می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

وی گفت: بحمدالله با ایجاد زیرساخت ها و پروژه های انجام شده و در حال انجام توسط دولت می توان گفت جاسک در مسیر ریل توسعه پایدار قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک تصریح کرد: احداث باند دوم کریدور بندرعباس جاسک از دیگر اقدامات مهم و اساسی در راستای توسعه این منطقه می باشد که خوشبختانه این پروژه عظیم مورد حمایت ویژه استاندار و نماینده عالی دولت در استان می باشد.

محمد رادمهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ساخت یک بیمارستان ٦٤ تختی و توسعه تخت های بیمارستان حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) در شهر جاسک از دیگر اقدامات مهم دولت در جهت توسعه سواحل مکران است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت های ایجاد شده و انجام مگاپروژه های عظیم در جاسک به صراحت می توان از جاسک بعنوان هاپ ترانزیت و ابر ترمینال نفتی ایران یاد کرد.

فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک خاطر نشان کرد: با حمایت‌ها و پیگیری‌های استاندار هرمزگان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌ها در جهت توسعه سواحل مکران انجام و در حال عملیاتی شدن است که موجب اشتغال زایی و رفع محرویت در شهرستان جاسک خواهد شد.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول