اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید دفتر حقوق بشر سازمان ملل بر لزوم حفظ استقلال دیوان کیفری بین‌المللی

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه مقامات دیوان کیفری بین‌المللی، ضمن ابراز تاسف و تاکید بر لزوم حفظ استقلال این نهاد، قربانیان نقض حقوق بشر و خانواده‌هایشان را مستحق حقیقت و جبران خسارت دانست.

تاکید دفتر حقوق بشر سازمان ملل بر لزوم حفظ استقلال دیوان کیفری بین‌المللی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه مقامات دیوان کیفری بین‌المللی، نسبت به این اقدام ابراز تاسف کرد و همچنین ناراحتی خود را از تاثیر آن بر محاکمه‌ها و تحقیقاتی که در این دادگاه در جریان است، ابراز کرد. این نهاد همچنین بر لزوم حمایت از استقلال این دادگاه تاکید کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه با امضای یک فرمان اجرایی مجوز اعمال تحریم علیه دیوان کیفری بین‌المللی را صادر کرد. گفته می‌شود این تحریم‌ها به دلیل تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری درباره جرائم آمریکا در افغانستان و همچنین جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها اعمال شده است.

به گزارش رویترز، سخنگوی حقوق بشر این سازمان در در یک نشست خبری در ژنو گفت: استقلال دیوان کیفری بین‌المللی و توانایی آن برای عمل بدون مداخله باید تضمین شود تا بتواند درباره مسائل، بدون نفوذ نابجا، القا، فشار، تهدید یا دخالت چه مستقیم و چه غیرمستقیم از هر طرفی یا به هر دلیلی، تصمیم‌گیری کند.

وی تاکید کرد: قربانیان نقض فاحش حقوق بشر و نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه و خانواده‌هایشان مستحق جبران خسارت و دانستن حقیقت هستند.

 دیوان کیفری بین‌المللی هم پیش از این با صدور بیانیه‌ای به اقدام دولت آمریکا در تحریم مقامات این سازمان واکنش نشان داده بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این دیوان در بیانیه خود تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا را مصداق «تهدید و اجبار» علیه مقامات قضائی دانست که با هدف دخالت در مُر قانون انجام شده است.

بر این اساس، دیوان کیفری بین‌المللی با غیرقابل قبول خواندن این اقدام آمریکا، تصریح کرد در کنار کارمندان و مقامات خود در برابر جدیدترین نمونه از حملات بی‌سابقه علیه این سازمان ایستاده است.

این دیوان با ابراز تأسف عمیق از تصمیم آمریکا به تحریم مقامات خود، در بیانیه خود نوشت: «این حملات به مثابه تنش‌زایی و اقدام غیرقابل قبول برای مداخله در مُر قانون و عملکرد دیوان است. این اقدامات با هدف نفوذ بر اقدامات مقامات دیوان در حوزه تحقیقات مستقل و فرایند قضائی بی‌طرف آن اعلام شدند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول