اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اهر شهر ملی صنایع‌دستی می‌شود/ایجاد پایگاه ملی شیخ شهاب‌الدین و موزه سنگ نگاره اهر

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از تمهید مقدمات لازم برای انتخاب شهر اهر به‌عنوان شهرملی صنایع‌دستی خبر داد.

اهر شهر ملی صنایع‌دستی می‌شود/ایجاد پایگاه ملی شیخ شهاب‌الدین  و موزه سنگ نگاره اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، احمد حمزه‌زاده امروز در جمع اعضای کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر را بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مرتبط با این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود تمام این قابلیت‌ها و نبود زیرساخت‌های خدماتی در حوزه گردشگری باعث شده از این شهرستان فقط برای عبور به شهرهای دیگر استفاده شود و ضرورت دارد  با برنامه‌ریزی لازم و جذب سرمایه‌گذاران در این خصوص اقداماتی اساسی برای ماندگاری گردشگران در این شهرستان انجام شود.

وی از پیگیری این سازمان برای رفع برخی مشکلات پیش آمده برای بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری خبر داد و افزود: مجوزهای لازم از شورای فنی و سازمان اخذ شده و کارشناسان ذی‌ربط و اعضای شورا و معاون فنی در محل حضور دارند تا اقدامات مرمتی لازم برای این امر به‌زودی اجرایی شود.

حمزه‌زاده با تشریح کارهای انجام شده در بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری گفت: به‌علت حساسیت و تخصصی بودن نظارت بر اجرای آن، مشاوره در این خصوص به دانشگاه هنر اسلامی تبریز واگذار شده و در این خصوص اساتید برتر و صاحب‌نظر دانشگاهی بر مراحل مرمتی آن نظارت دارند و انتظار داریم  افکار عمومی در این‌گونه اقدامات به ما اعتماد کنند.
 

 ثبت‌جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین

این مقام مسوول یکی از سه اولویت کاری این اداره‌کل در شهرستان اهر را زمینه‌سازی و تمهید مقدمات برای ثبت‌جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اعلام کرد و متذکر شد: در این زمینه اولین قدم راه‌اندازی پایگاه ملی شیخ‌الدین و تعیین هیات امنا برای پیگیری موضوع با مشارکت مردم و مسوولان منطقه می‌باشد که امیدواریم با این اقدام گام‌های عملی برای آزادسازی حریم بقعه انجام شود.

وی به برخی مشکلات پارک جنگلی فندقلو و سد ستارخان اهر نیز اشاره کرد و اذعان داشت: در گذشته با موافقت شهرداری و شورای شهر این دو منطقه گردشگری به شهرداری اهر واگذار شده بود که متاسفانه مدیریت لازم برای رونق آن صورت نگرفته هم که در این خصوص با لغو قرارداد فندقلو  این مجتمع به بخش خصوصی واگذار شده است و سد ستارخان نیز فعلا در تحویل شهرداری اهر بوده  و آمادگی داریم در صورت عدم همکاری با لغو قرارداد به متقاضیان بخش خصوصی واگذار کنیم.

راه‌اندازی موزه سنگ نگاره در محل خانه دکتر قاسم‌خان اهری 

این مسوول ارشد استان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: موزه سنگ نگاره در محل خانه دکتر قاسم‌خان اهری امسال راه‌اندازی می‌شود و درخصوص ایجاد موزه جدید در محل عمارت تاریخی شهرداری اهر، اعضای شورای فنی و کارشناسان ذی‌ربط از این محل بازدید کردند که در صورت حائز شرایط ایجاد موزه آمادگی داریم در این خصوص اقدامات لازم برای ایجاد موزه انجام دهیم و در ارتباط با سایر موزه‌ها طبق توافق انجام شده در صورت تملک خانه قدیمی ذکر شده توسط شهرداری این اداره آماده راه‌اندازی موارد ذکر شده در این شهرستان می‌باشد.
 

برگزاری جشنواره ورنی

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان همچنین به صنایع‌دستی فعال شهرستان به‌خصوص به محصول انحصاری منطقه ورنی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه هشت دوره جشنواره  ورنی در سطح ملی و منطقه‌ای برگزار شده و به‌علت درخواست علاقمندان این حوزه تلاش خواهد شد در تقویم ثبت رویدادهای ملی و برنامه‌های اجرایی به‌صورت سالانه سازمان قرار گیرد تا مشکلی در اجرای این‌گونه برنامه پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد: سه برنامه شاخص شامل ایجاد پایگاه ملی شیخ شهاب‌الدین، توسعه و ساماندهی پارک جنگلی فندقلو و پیگیری اعلام شهرستان اهر به‌عنوان شهر ملی صنایع‌دستی جزو اولویت‌های این اداره‌کل برای شهرستان اهر در سال‌جاری در کنار سایر برنامه خواهد بود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۳/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول