اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

از اشتغالزایی تا کتابخوانی در کانون نمونه یک مسجد در ریگان

کانون بیت‌الاحزان مسجد فاطمه الزهرا (س) ریگان که که‌ کانون نمونه و الگوی استانی و کشوری شناخته شده‌ با تشکیل و راه‌اندازی صندوق خرد مشاغل خانگی بیش از ۳۰ شغل برای افراد محله شغل ایجاد کرده و نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی داشته است.

از اشتغالزایی تا کتابخوانی در کانون نمونه یک مسجد در ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق کرمان، ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان زبانزد خاص و عام است و جوانان زیادی را جذب خود کرده‌اند.

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی توانسته‌اند، سنگری برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به شمار آیند و پاتوقی برای حضور نسل نوجوان و جوان، این مراکز یکی از بهترین پایگاه‌ها برای تعمیق باورهای دینی و گسترش و تعمیق آموزه‌های اسلامی به شمار می‌آیند.

یکی از کانون‌های فرهنگی هنری فعال در شهرستان ریگان که با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی، هنری و ورزشی توانسته زمینه جذب بسیاری از جوانان و نوجوانان به مسجد شود، کانون مسجد فاطمه الزهرا(س) است، این کانون با برنامه‌هایی از جمله اشتغالزایی توانسته است قدم‌های موثری را برای جوانان جویای کار در این کانون فراهم کند.

مدیر کانون بیت‌الاحزان مسجد فاطمه الزهرا (س) ریگان گفت: کانون فرهنگی هنری بیت‌الاحزان ریگان از سال 89 راه‌اندازی شده است که دارای 500 عضو است .

علی ابراهیم‌پور با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای کانون برقراری ارتباط و تعامل با مدارس اطراف مسجد و برگزاری برنامه‌های مشترک با مدارس است، افزود: این مسجد با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مناسبت‌ها در مدارس اطراف و اهدای جوایز به کسانی که  در مسجد حضور می‌یابند، توانسته زمینه حضور دانش‌آموزان را در این کانون رونق ببخشد.

وی ابراز کرد: بر اساس طرح پیوند مسجد و مدرسه برای کسانی که در مسجد حضور همیشگی دارند، جوایزی در نظر می‌گیریم.

ابراهیم‌پور افزود: یکی دیگر از برنامه‌های مسجد فاطمه الزهرا(س) در جذب حداکثری نسل جوان به مسجد، سپردن مدیریت بخشی از فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری و مسجد به نوجوانان و جوانان است، تا از این طریق آنها احساس مسئولیت کرده و در برنامه‌های مسجد هم به صورت روزانه شرکت کنند و پای ثابت برنامه‌ها شوند.

مدیر کانون بیت‌الاحزان مسجد فاطمه الزهرا (س) ریگان گفت: از جمله اقدامات انجام شده کانون که‌ کانون نمونه و الگوی استانی و کشوری شناخته شده‌اند، بروز بودن وضعیت صفحه بچه‌های مسجد در سامانه فهما به شکل مطلوب یکی از اقدامات کانون این شهرستان است.

وی تشکیل و راه‌اندازی صندوق خرد مشاغل خانگی و ایجاد بیش از ۳۰ شغل برای افراد محله، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در قالب اهدای کتاب و برنامه شنبه‌های کتابخوانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه‌ای و نحوه صحیح استفاده از این ظرفیت از دیگر اقدامات این کانون است.

مدیر کانون بیت‌الاحزان مسجد فاطمه الزهرا (س) ریگان تصریح کرد: راه‌اندازی زمین والیبال و فوتبال ۷ نفره برای نوجوانان و جوانان و برگزاری جلسات و محافل خانگی انس با قرآن در بین برادران و خواهران که فضای معنوی مطلوبیت را فراهم کرده نیز انجام شده است.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ریگان از افتخارآفرینی کانون فرهنگی و هنری بیت‌الاحزان مسجد فاطمه الزهرا (س) در سامانه فرهنگ و هنر مساجد (فهما) و کسب رتبه اول در سطح شهرستان از بین ۶۷ کانون و همچنین رتبه دوازدهم در استان از بین ۶۵۰ کانون خبر داد.

مجتبی موسوی افزود: خوشبختانه شهرستان ریگان هم از لحاظ کمی (دارا بودن ۶۷ کانون و رتبه سوم در استان) و هم از لحاظ کیفی در سطوح بالای استان قرار دارند.

وی بیان داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان بازوان توانمندی برای ائمه جماعات در شهرستان است که در پیشبرد اهداف تعریف شده نظام مقدس جمهوری اسلامی و جذب نوجوانان و جوانان تاثیر گذاری زیادی دارند.

انتهای پیام/80014/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول