اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جهرمی: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال به اینترنت متصل می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال جاری، تمام روستاهای با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار در کشور، به شبکه ارتباطی پایدار و مطمئن متصل می‌شوند.

جهرمی: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال به اینترنت متصل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در مراسم «رونمایی از دسترسی بیش از یک هزار و 34 روستا به شبکه ملی اطلاعات» که از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد، اظهار کرد: با اتصال یک هزار و 34 روستا به شبکه ارتباطی ۳G و ۴G، گام دیگری به سمت پیشبرد شبکه ملی اطلاعات برداشته شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با اضافه شدن این روستاها، تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه ایرانسل به ۱۷ هزار و ۶۴۴ روستا رسیده است.

وی تاکید کرد:  تا پایان سال جاری، تمام روستاهای بیش از ۲۰ خانوار کشور به شبکه ارتباطی پایدار و مطمئن متصل می‌شوند.

آذری جهرمی ادامه داد: همه در تلاشیم تا با شروع مجدد فصل تحصیل، عدالت آموزش مجازی برای دانش‌آموزان و دانشجویان، هرچه بیشتر محقق شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بر لزوم فراهم کردن بستری برای توزیع محتوای کاربرمحور تاکید کرد و گفت: توقع داریم با همکاری اپراتورهای موبایل ظرف یک ماه آینده انقلابی در فضای تولید محتوا در کشور ایجاد شود.

آذری جهرمی بیان کرد: دولت در برنامه ششم توسعه مکلف به اتصال ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات شده است، این عدد در ابتدای دولت یازدهم عدد ناچیزی بود و در سال اول برنامه ششم توسعه به حدود ۳۰ درصد رسیده بود و امروز با فعالیت‌های صورت گرفته به ۹۰ درصد رسیده و تلاش ما این است که تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وی تصریح کرد: تحقق این هدف در سال نخست برنامه ششم حدود ۳۰ درصد بود و امروز با تلاش‌های صورت گرفته به ۹۰ درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: این پروژه امروز با سرمایه‌گذاری ۳۰۶ میلیارد تومان اجرایی شده که بخش زیادی از منابع آن توسط دولت و بخشی از آن توسط یکی از اپراتورها انجام شده است.

تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

آذری جهرمی گفت: تا پایان سال جاری بالاتر از اهداف برنامه ششم خواهیم رفت و صددرصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وی تاکید کرد: با اجرای این پروژه ظرفیت اشتغال در کشور ایجاد می‌شود، زندگی مردم راحت تر شده و فساد اقتصادی حل خواهد شد.

عدالت ارتباطی از مصادیق عدالت اجتماعی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم توسعه ارتباطات روستایی، گفت: برقراری عدالت ارتباطی از مصادیق عدالت اجتماعی است و امروز با اجرای این پروژه در روستاهای چهار استان، دانش‌آموزان می‌توانند از شبکه شاد استفاده کنند، کاربران از آموزش مجازی بهره ببرند و امکان استفاده از خدمات بانکی به صورت آنلاین فراهم شده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه در دوران کرونا شاهد رشد ۱۵۰ درصدی ترافیک اینترنت بودیم و مصرف اینترنت 2.5 برابر شد، گفت: برای حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی باید برنامه‌ریزی کنیم، اگرچه به دلیل ورود ما به این حوزه در دادگاه از ما شکایت کردند اما ما با ایجاد جشنواره کودک آنلاین این اکوسیستم را توسعه دادیم.

انتهای پیام/ 70071/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول