اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کم‌توجهی به جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی جبران‌ناپذیر است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه باید فرزندانمان را از همان دوران کودکی با کتاب‌خوانی و کتاب آشنا کنیم، گفت: آسیب و مضرات دور شدن از فضای کتاب و کتاب‌خوانی برای جامعه جبران‌ناپذیر است.

کم‌توجهی به جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی جبران‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، پریسا کرمی امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان صومعه‌سرا در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: جلسات انجمن‌های کتاب و  کتاب‌خوانی باید به‌منزله اتاق فکر و ارائه راهکارهای پیش برنده در حوزه فرهنگی _ اجتماعی  و تبلیغ و ترویج این امر مهم در جامعه باشد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت خیران در ساخت کتابخانه‌ها و پروژه نیمه‌تمام شهرستان گفت: علاوه بر همکاری شهرداری‌ها در تأمین نیم درصد کتابخانه‌ها، لازم است از ظرفیت خیرین نیز برای تأمین بودجه برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های شهرستان باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه شهرداری‌ها نیز در راستای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود ملزم به پرداخت نیم درصد به کتابخانه‌های شهرستان هستند، افزود: در این مورد تاکنون اقدامی توسط برخی شهرداری‌ها صورت نگرفته که انتظار می‌رود شهرداری‌ها همکاری خود را بهبود بخشند.

پریسا کرمی با بیان اینکه باید فرزندانمان را از همان دوران کودکی با کتاب‌خوانی و کتاب آشنا کنیم، گفت: آسیب و مضرات دور شدن از فضای کتاب و کتاب‌خوانی برای جامعه جبران‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها صرفاً مکانی برای مطالعه نیست و به دنبال ایجاد برنامه‌های فرهنگی در سطح استان نیز هستیم، تصریح کرد: برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در فضای مجازی در دوران کرونا ازجمله اقدامات فرهنگی این اداره کل است که در راستای ترویج و تبلیغ کاربران فضای مجازی و اعضای کتابخانه‌ها برای مطالعه به وقوع پیوسته که خوشبختانه شاهد استقبال خوبی نیز بودیم.

فرماندار صومعه‌سرا نیز با بیان اینکه محوریت برگزاری جلسات باید با محوریت اجرای مصوبات باشد، اظهار کرد: شالوده و بنای فرهنگی جامعه به کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج و توجه به این فرهنگ است و زمانی می‌توانیم در این زمینه کارا و مثبت عمل کنیم که مصوبات جلسه در جامعه اجرایی شود.

سید جلال سید محمدی با بیان اینکه موضوع کتاب و کتاب‌خوانی باید بخشی از زندگی روزمره مردم و آحاد جامعه باشد، گفت: بی‌مهری نسبت به این امر مهم در جامعه باعث می‌شود پویایی  اجتماعی در بستر فرهنگی ایجاد نشود و فاصله‌گیری جامعه از کتاب ضرری برای آیندگان است.

وی با بیان اینکه مطالعه و کتاب‌خوانی، پایه و اساس توسعه فرهنگی است که باید به ارتقای آن توجه ویژه کرد، افزود: عزم همگانی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی باید وجود داشته باشد و ترغیب به مطالعه از سنین کودکی آغاز و ترویج شود تا توسعه فرهنگی محقق گردد.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه متأسفانه وضعیت این شهرستان در سال گذشته با توجه به آمارها ازنظر پشتیبانی و اجرایی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی مطلوب نیست، تصریح کرد: برای بالا بردن رشد فرهنگی، نیازمند تعامل، تلاش و فعالیت مسؤولین حوزه فرهنگی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی برای رسیدن به جایگاه واقعی است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول