اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام صهیونیست: اجازه تشکیل دولت فلسطینی را نمی‌دهیم

دبیر ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی ضمن اعلام مخالفت با تشکیل دولت فلسطینی مستقل، گفت اجازه نمی‌دهد کابینه یا کنست به تشکیل دولت فلسطینی ملزم شوند.

مقام صهیونیست: اجازه تشکیل دولت فلسطینی را نمی‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه اختلاف نظرها بین مقامات و سیاستمداران رژیم صهیونیستی درباره اجرای طرح اشغال کرانه باختری، این بار «میکی زُهَر» دبیر ائتلاف کابینه تل‌آویو با تشکیل دولت فلسطینی مخالفت کرد.

زُهَر در مصاحبه با یک روزنامه صهیونیستی، گفت: «من حامی الحاق تمام شهرک‌های یهودی در تمام بخش‌های اسرائیل هستم. الحاق حداقل سی درصد از یهودا و سامریه (کرانه باختری)، یک فرصت تاریخی است که البته معلوم نیست در آینده وجود داشته باشد».

به نوشته وبگاه «عروتص‌شوع»، وی ادامه داد: «من قویاً با اصل یک دولت فلسطینی مخالف هستم. اجازه نمی‌دهم وضعیتی پیش بیاید که در آن کابینه یا کنست، خود را ملزم به ایجاد یک دولت فلسطینی کنند».

این مقام صهیونیست با اذعان به اینکه هنوز مشکلاتی در طرح اشغال ذیل طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» وجود دارد، اظهار داشت: «این مشکلات شامل جاده‌ها، مناطق محصور و چیزهای دیگر می‌شود... این‌ها چیزهای لاینحل نیستند. اما نه موضوع یک دولت فلسطینی، که به هیچ وجه با آن موافقت نمی‌کنم».

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

وبگاه «تایمز اسرائیل» نیز به نقل از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی نوشته بود نتانیاهو قصد دارد طرح اشغال را با اعلام الحاق سه منطقه شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری آغاز کند و این طرح از دره اردن یا دیگر مناطق شهرک‌ها شروع نمی‌شود. 

پیش از زُهَر، «نفتالی بنت» رئیس حزب «یامینا» و وزیر جنگ پیشین این رژیم نیز تهدید کرده بود: «من حامی الحاق هستیم و قویاً مخالف تشکیل دولت تروریست فلسطینی در قلب اسرائیل هستم. اگر قرار است این میراث نتانیاهو و گانتز باشد، ما با تمام توان با دولت فلسطینی مبارزه می‌کنیم». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول