اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فارس من| کارنامه نامعلوم شورای فرهنگ عمومی گلستان در تاخت و تاز نفوذ فرهنگی/ فرهنگ و ارشاد گلستان مانع حضور خبرنگاران

مظلومیت فرهنگ اسلامی را باید از نقطه‌ای به نظاره نشست که متولیان فرهنگی دغدغه‌ای بابت خطر نفوذ دشمن ندارند، ترس از واقعیت‌ها و عدم توانایی حل مسئله تا جایی ریشه دوانده که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به عنوان متولی رسانه‌ها مانع حضور خبرنگاران به جلسات شورا می‌شود و این رویکرد آن قدر عمیق است که رسانه‌ها در جنگ تمام عیار غلاف شدند.

فارس من| کارنامه نامعلوم شورای فرهنگ عمومی گلستان در تاخت و تاز نفوذ فرهنگی/ فرهنگ و ارشاد گلستان مانع حضور خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مخاطبان خبرگزاری فارس چندوقتی است که با ثبت سوژه‌ای در فارس من با عنوان «شرایط حضور خبرنگاران رسانه‌های رسمی در جلسات شورای فرهنگی گلستان فراهم گردد» خواستار پیگیری این موضوع شدند تا شاید متولیان فرهنگی استان در سایه تکرارها و تاکیدات رسانه‌ای کمی به خود بیایند و فکری به حال غنای وضعیت فرهنگ در جامعه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس و استاندار به عنوان نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی بارها موافقت خود را برای حضور خبرنگاران اعلام کردند ولی فرهنگ و ارشاد به دلایل نامشخص همچنان اصرار دارد مرغ یک پا دارد و مخالف حضور خبرنگاران است.

مظلومیت فرهنگ اسلامی را باید از نقطه‌ای به نظاره نشست که متولیان فرهنگی دغدغه‌ای بابت خطر نفوذ دشمن ندارند، ترس از واقعیت‌ها و عدم توانایی حل مسئله تا جایی ریشه دوانده که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به عنوان متولی رسانه‌ها مانع حضور خبرنگاران به جلسات شورا می‌شود و این رویکرد آن قدر عمیق است که رسانه‌ها در جنگ تمام عیار غلاف شدند.

به راستی شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در کدام جبهه می‌جنگد، در هشت سال دفاع مقدس وقتی رزمندگان در خط مبارزه با ظلم می‌جنگیدند از پشت خاکریزها و یا در خط مقدم جبهه‌ها؛ خبرنگاران و تصویربردارانی بودند که لحظه به لحظه این اخبار را مخابره می‌کردند تا مردم از صحنه های خط مقدم و پشت جبهه خبردار شوند ولی اکنون در شورای فرهنگ عمومی گلستان چه خبر است چرا رسانه‌ها در این جلسات شرکت ندارند و در جنگ تمام عیار فرهنگی غلاف شدند.

*خلاء کارگشایی در آسیب‌های اجتماعی/ برخی آخرت‌شان را به دنیای فانی فروخته‌اند

خلاء کارگشایی در آسیب‌های اجتماعی، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، اعتیاد، طلاق، سبک معماری اسلامی و شاید صدها گره باز نشده و کارهای بر زمین مانده در این حوزه به چشم می‌خورد سوال اساسی اینجاست که قرار  است گره این مسائل به دست چه کسی باز شود چرا از طریق صدا و سیمای استانی، تریبون رسانه‌ها و یا از تریبون نماز جمعه درباره عملکرد و کارنامه نامعلوم شورای فرهنگ عمومی سخنی و صدایی به گوش نمی‌رسد.

دوباره فصل تابستان از راه رسید و دل خانواده شهدا و خانواده‌های مذهبی آزرده خاطر شد، دختران و پسرانی که تحت نفوذ دشمن عروسک‌گردان جبهه غرب شدند در سایه بی‌توجهی مسوولان متولی روز به روز با آزادی بیشتر در ملاءعام حاضر می‌شوند و ضدارزش‌ها جایش با ارزش‌ها عوض شده؛ قبح گناه ریخته و امر به معروف جای خود را به بی‌تفاوتی داده و این گونه است که بلای آسمانی به یکبار بر سر زمینیان فرود می‌آید و متاسفانه خواص بی‌بصیرت شهر از این نفوذ فرهنگی سخن به میان نمی‌آورند و مردم را نسبت به این گناه هشدار نمی‌دهند این مسائل شاید به مزاج برخی خوش نمی‌آید و صندلی‌های مسوولیت شاید به‌خاطر انجام مسوولیت متزلزل شود و نتیجه‌ای که عده‌ای در انتخابات‌ها می‌خواهند بگیرند کامشان را شیرین نکند و با ترس از این موضوع آخرت‌شان را به دنیای فانی فروخته‌اند، جامعه اسلامی حل خلاءهای موجود را در عملکرد متولیان می‌بینند نه در پوشش زاهدانه آنها و یا اینکه مهر نماز بر پیشانی‌شان نقش بسته است.

برخی مسوولان از حنجره‌هایشان صدای دین بیرون می‌آید اما رفتار و عملکردشان نفاق گونه است همان گونه که امام علی(ع) می‌فرمایند «دو گروه کمر مرا می‌شکنند؛ گروه اول جاهلی است که مقدس باشد و گروه دوم عالمی است که به سخنان خود عمل نمی‌کند».

*حاشیه رفتن مسوولان متولی از کار جهادی/ فتح ضدارزش‌ها باید به کدام نقطه جوش برسد؟

مگر آنهایی که صندلی شورای فرهنگ عمومی را اشغال کردند خبر ندارند که اوضاع شهر از لحاظ بیکاری، ازدواج و مسکن چگونه است از کار جهادی و انقلابی به حاشیه و کناره رفتند؟ اگر نمی‌توانید کار انقلابی و جهادی کنید لطفا با مسوولیت‌تان خداحافظی کنید و جایتان را به مسوولان انقلابی دهید که برای این انقلاب و این مردم دلسوز هستند.

فتح ضدارزش‌ها باید به کدام نقطه جوش برسد که رگ انقلابی برخی مسوولان بالا بزند، اگر دیر بجنبیم همه در این مصیبت گرفتار می‌شویم و بلای خانمانسوز روزی پشت درب خانه‌مان را خواهد زد.

* سنگرهای برخی مساجد گلستان بدون امام جماعت

مسوولان محترم فرهنگی چرا سنگرهای برخی مساجد، خالی از روحانی و امام جماعت است، چرا برخی از محله‌های شهر و روستا بدون مبلغ دین هستند و با چه هدفی این کار دنبال می‌شود.

اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی استان گلستان چرا در بلبشوی نفوذ فرهنگی روزه سکوت گرفتید؟ و اگر چنین نیست چرا آثار و نتایج عملکردتان چیزی غیر از اهداف انقلابی به چشم می‌خورد مگر نه این است که در یک جامعه اسلامی همه باید یکدست شوند والا با انباشت گناه‌تر و خشک با هم می‌سوزند.

*خط انتظار با خواب و تنبلی و سستی به فرج امام زمان (عج) ختم نمی‌شود

متاسفانه در این هیاهوی روزگار هنوز برخی ادعای سربازی امام زمان را می‌کنند اما فراموش نکنیم خط انتظار با خواب و تنبلی و سستی به فرج امام زمان (عج) ختم نمی‌شود باید در این راه یاور خوبی برای نایب امام زمان باشیم و دغدغه‌های ایشان را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... برطرف کنیم.

شورای فرهنگ عمومی که در پیش آزمون نایب امام زمان نمره قبولی در حد لب مرز نمی‌گیرد چگونه می‌توان انتظار داشت نمره قبولی را در زمان ظهور دریافت کند.

* کارنامه ناملموس شورای فرهنگ عمومی گلستان برای مردم/ افکار عمومی منتظر پاسخگویی مسوولان متولی است

شورای فرهنگ عمومی باید آنقدر در عملکرد خود کارنامه قوی بر جای بگذارد که مردم آثار و برکات وجودی این نهاد را لمس کنند نه آنکه نام این شورا فقط در هفته امر به معروف زیرنویس بنرهای شهر و تبلیغات تلویزیون حک شود.

افکار عمومی نسبت به وضعیت فرهنگی در استانی که بیش از 4 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده نگران است، گرچه اقداماتی صورت گرفته اما مطالبات به حق مردم را پاسخگو نبوده است، اگر مسوولی دغدغه فرهنگ دارد بسم‌الله ... افکار عمومی منتظر پاسخگویی مسوولان متولی است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول