اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

انتظام بخشی به جریان ترافیکی با هدف تسهیل در تردد رویکرد اصلی پلیس راهور است

فرمانده نیروی انتظامی در رزمایش ترافیکی تابستانه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با عنوان ارتقاء توان و تحرک عملیات پلیس راهور بر تقویت ناوگان خودرویی پلیس تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رزمایش ترافیکی تابستانه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با عنوان "ارتقاء توان و تحرک عملیات پلیس راهور ناجا" با حضور سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی، سردار سیدکمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور ناجا و ... در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار  شد.

پیش از آغاز این مراسم ، سردار حسین اشتری با حضور بر مزار شهدا، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

سردار اشتری در رزمایش ارتقاء توان و تحرک عملیاتی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، اظهار داشت: بر روح و بلند و ملکوتی حضرت  امام خمنیی (ره) درود و رحمت می فرستیم و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی ، دوران دفاع مقدس، مدافعان حریم امنیت جمهوری اسلامی ایران به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی می داریم و برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آرزوی طول عمر توام با سلامتی داریم.

وی افزود: از تمام همکاران عزیزم در مجموعه پلیس راهور ناجا، پلیس راه استان ها و تک تک سبزپوشانی مجاهدی که شبانه روز در خدمت مردم عزیز و بزرگوار میهن اسلامی هستند، قدردانی می کنم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تلاش شبانه روزی نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: انصافا اقداماتی که شما عزیزان انجام می دهید، قابل تقدیر است؛ شما مجاهدان فی سبیل الله در ایام تعطیل و غیرتعطیل، در سرما و گرما ، در تمام ایام سال و در تمام نقاط کشور در مسیرهای تردد مردم حضور دارید و صادقانه و بی منت خدمت د و به این مهم افتخار می کنید.

سردار اشتری تاکید کرد: امروز نیروی انتظامی افتخار خدمتگزاری مردم عزیز و بزرگوار میهن اسلامی را دارد؛ پلیس ملجاء و پناهگاه مردم است و شاهد اعتماد مردم به این مجموعه عظیم خدمات رسان هستیم که از این بابت نیز خداوند متعال را شاکریم.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش ارتقاء توان و تحرک عملیاتی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، تصریح کرد: در این رزمایش شاهد تقویت ناوگان خودرویی پلیس راهور خواهیم بود و 260 خودرو جدید به ناوگان خودرویی پلیس راهور ناجا اضافه و الحاق می شود و ان شاء الله روند الحاق خودرو به این پلیس تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

سردار اشتری تصریح کرد:پیش بینی می کنیم در جهت تحرک و توان عملیاتی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تا پایان سال بتوانیم ناوگان خودرویی این پلیس را تقویت کنیم.

فرمانده ناجا تاکید کرد: علیرغم اینکه با وجود تحریم ها در وضعیت خاصی اعم از بودجه و اعتبارات هستیم اما باید بگویم بر مبنای اولویت ها، تجهیزات، اعتبارات و امکانات را به پلیس های مختلف تزریق می کنیم و هرگز در مسیر رشد و پویایی بن بست نمی بینیم.

وی یادآور شد: در تزریق و تخصیص اعتبارات، امکانات و تجهیزات، جایی که منشاء اثر برای امنیت و آرامش مردم است برای ما اولویت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح پنج رویکرد اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در سال جاری اشاره و بیان کرد: انتظام بخشی به جریان ترافیک با به کارگیری توان تجهیزاتی و انسانی با هدف تسهیل در تردد ، رویکرد اصلی است و نظم بخشی به ترافیک و ارتقاء فرهنگ ترافیکی باید برای پلیس راهور ناجا یک اولویت باشد.

فرمانده ناجاافزود: کاهش تصادفات به ویژه فوتی و جرحی از دیگر راهبردهای ما است؛ مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در سنوات گذشته و همواره  بر کاهش تصادفات و تلفات جاده ای تاکید داشتند.

سردار اشتری گفت: مقام معظم رهبری در شهریورماه سال 96 در همین مکان مقدس یعنی دانشگاه علوم  انتظامی امین بر این مهم اشاره کردند که ناجا تمام توان و ظرفیت خود را برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای پای کار بیاورد و به سهم سایر دستگاه ها نیز اشاره فرمودند.

سردار اشتری با بیان اینکه دستگاه های مسؤول می توانند در کاهش تصادفات موثر باشند ادامه داد: ان شاء الله با برنامه ریزی بهتر و تمرکز بیشتر شاهد این روند کاهشی باشیم.

فرمانده ناجا اضافه کرد: تقویت سیتسم های هوشمند و به کارگیری فناوری های روز از دیگر راهبرد های این پلیس و سایر پلیس ها است؛ یکی از برنامه هایی که در نیروی انتظامی از سال گذشته آغاز شده و امید داریم که تا پایان سال 1400 به تحقق برسد بحث هوشمند سازی پلیس است که بحمدالله در این حوزه گام های خوبی برداشته شده است و البته راهور باید در هوشمندسازی پیشتاز باشد.

وی ادامه داد: بحمدالله هوشمندسازی در پلیس راهور ناجا تجلی پیدا کرده و بخشی از ماموریت های این پلیس و خدمات دهی به مردم با روند هوشمندسازی دنبال و اجرایی می شود.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: توجه به رویکردهای آموزشی و فرهنگی با به کارگیری همه ظرفیت ها در راستای آگاهسازی مردم ، ارتقاء فرهنگ ترافیک و ... از دیگر راهبردهای اولویت دار این پلیس است.

فرمانده ناجا تسهیل در ارائه خدمات پلیسی به مردم در راستای تحقق دولت الکترونیک را از دیگر رویکردهای جدی پلیس راهور در سال جاری معرفی کرد و گفت: این مهم باید به جد دنبال شود البته ناجا در تحقق این موضوع از سال های گذشته گام هایی را برداشته است.

وی اضافه کرد: زمینه هوشمندسازی ، الکترونیکی شدن است که در ناجا شاهد هستیم این روند در حال اجرایی شدن است به گونه ای که ثبت کروکی هوشمند  ، هخوشمند سازی ثبت جرایم و ... بخشی از این اقدامات است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول