اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افتتاح اولین کارگاه رنگرزی سنتی در کهگیلویه و بویراحمد

کارگاه رنگرزی وریسندگی سنتی صبح امروز با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنای دستی کهگیلویه و بویراحمد ومعاون صنایع دستی این اداره کل در یاسوج افتتاح شد.

افتتاح اولین کارگاه رنگرزی سنتی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کارگاه رنگرزی و ریسندگی سنتی صبح امروز یکشنبه با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنای دستی کهگیلویه و بویراحمد و معاون صنایع دستی این اداره کل توسط دانش آموختگان صنایع دستی و با حمایت اداره‌کل در یاسوج افتتاح شد.

مجید صفائی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاحیه این‌کارگاه، افزود: در این کارگاه قرار است بیش از 326 نوع رنگ مختلف تولید شود.

 

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این کارگاه برای ۱۵ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود، گفت:در این کارگاه پس از آزمایش انواع گیاهان، رنگ‌های استاندارد تولید، برای رنگرزی به کار گرفته می‌شود. 

صفائی با اشاره به اینکه در این کارگاه تولیدی در کنار رنگرزی به کار ریسندگی و تولید نخ با کیفیت هم پرداخته می‌شود، افزود: یکی از راه‌های کمک به جهش تولید در استان فعال شدن هر چه بیشتر کارگاه‌های صنایع دستی دانست  است چرا که کار،تولید و اشتغال بیش از هر حوزه دیگر با پرداختن به صنایع دستی متحول می‌شود.

این مسوول بیان کرد: دست ‌بافته‌های عشایر کهگیلویه و بویراحمد از جمله قالی، گبه، گلیم، گچمه، جاجیم و خورجین بوده که استفاده از رنگ‌های طبیعی و شاد و همچنین نقش‌هایی از طبیعت، زیبایی آنها را بیشتر جلوه می‌دهد.

انتهای پیام/82024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول