اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

باید 25 تا 30 درصد بودجه کشور مختص آموزش و پرورش باشد

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با بیان اینکه باید 25 تا 30 درصد بودجه کشو ررا به آموزش و پرورش اختصاص دهیم گفت: ‌بدون اعتبارات، امکانات، ساخت مدارس، تأمین نیرو حقوق یک معلم نمی‌توانیم انتظار یک حرکت فوق‌العاده در مدارس باشیم.

باید 25 تا 30 درصد بودجه کشور مختص آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده مردم تربت‌جام در مجلس صبح امروز (یکشنبه 25 خرداد 99) در جریان گزارش وزیر آموزش و پرورش به مجلس در صحن علنی مجلس اظهار داشت: اکنون کمتر از 7 درصد از بودجه کشور به آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود در حالی که نیاز وزارت آموزش و پرورش رقمی بین 25 تا 35 درصد از بودجه کشور است.

وی افزود: شما نمی‌توانید بدون دادن اعتبارات، امکانات، ساخت مدرسه ، تأمین نیرو و پرداخت حقوق یک معلم انتظار داشته باشید آموزش و پرورش بتواند کار کند؛ بنابر این دولت هر معجزه‌ای که قرار بود انجام دهد، انجام داده است و تلاش خود را کرده است.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با بیان اینکه فرصت خدمت به مجلس یازدهم داده شده است، گفت: ما باید در بودجه سال 1400 تلاش کنیم بودجه‌های زائد را در جداول مختلف وزارتخانه‌ها شناسایی کنیم و به یک وزارتخانه‌ای که لازم است هدایت کنیم.

جهان‌آبادی با بیان اینکه در آموزش و پرورش با فرسودگی ساختمان‌ها و کمبود نیرو مواجه هستیم، گفت: وظیفه من و شما (نمایندگان) است که در لایحه بودجه این اعتبارات را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه ما به یکسان‌سازی مدارس نیاز داریم، گفت: مدارس طبقه‌بندی شده و انواع و اقسام مدارس غیردولتی وجود دارد. به عبارتی پول را از مردم می‌گیرند اما امکاناتی نیست و نیروی متخصص هم وجود ندارد و نظارت کافی بر مدارس غیردولتی صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس ادامه داد: ما با انواع و اقسام نیروهای آموزش و پرورش به لحاظ استخدامی مواجه هستیم، بسته‌های حمایتی، حق‌التدریس، سربازمعلم، نهضتی و استخدام رسمی از این جمله هستند که ما باید این‌ها را تعیین و تکلیف کنیم.

وی گفتن: اگر سال 97 الی 200 هزار نیرو در آموزش و پرورش نیازمند هستیم باید امنیت شغلی آنها را تأمین کنیم شما نمی‌توانید معلم را بدون امنیت شغلی پرداخت حقوق و حداقل امکانات سر کلاس بفرستید و توقع بازدهی مناسب داشته باشید.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس گفت: اکنون در آموزش و پرورش ما متخصصانی با مدرک دکترا حضور دارند اما حقوق وی 50 درصد مدرک دکترای هیأت علمی دانشگاه نیست این نیرو به عنوان یک نیروی متخصص چه انگیزه‌ای دارد بر سر کلاس حاضر شود بنابر این باید بر روی این موضوع بحث و بررسی کنیم و مشکل را حل کنیم.

وی گفت: بخش عمده‌ای از نیروهای آموزش و پرورش در مجلس دهم تعیین تکلیف شده است اما آموزش و پرورش پول ندارد این نیروها را استخدام کند. آزمونی که برای این‌ها ترتیب داده آزمون علمی نیست. نیرویی که سالیان سال در دورترین روستاها تدریس کرده‌اند حال با یک آزمون غیراستاندارد وی را رد کنیم و به گوشه خانه بفرستیم این در مورد استخدام نیروها منصفانه نیست.

جهان‌آبادی با اشاره به بیمه معلمان و خدمات رفاهی آنان گفت: این بیمه‌ها مناسب نیست ما مدیون و شاگرد معلمان هستیم. آیا تا به حال به منازل معلمان خود سر زده‌اید که ببینید در چه وضعیتی زندگی می‌کنند و خدمات رفاهی و خدمات تعاونی آنها چه چیزی است.

وی در پایان گفت: مجلس یازدهم امید به کارشناسان وزارتخانه‌ها اگر ببندید اعتماد مردم را باخته‌اید مردم به شما اعتماد کرده‌اند و ما باید در کمیسیون‌های تخصصی بنشینیم و برای آموزش و پرورش راهکار پیدا کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول