اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

سوره مهر در برپایی نمایشگاه کتاب مجازی پیشتاز شد/ افتتاح با تخفیف ۲۵ درصدی از امروز

مدیرعامل انتشارات سوره مهر گفت: غرفه نمایشگاه مجازی سوره مهر طی 15 روز از امروز 25 خرداد تا 8 تیر برگزار می‌شود و هر شب میزبان یک یا دو نویسنده در این نمایشگاه هستیم.

سوره مهر در برپایی نمایشگاه کتاب مجازی پیشتاز شد/ افتتاح با تخفیف ۲۵ درصدی از امروز

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نشست خبری فروشگاه مجازی انتشارات سوره مهر تحت عنوان «انتهای راهروی ۲۷» صبح امروز با حضور عبدالحمید قره‌داغی مدیرعامل این انتشارات برگزار شد.

*  نمایشگاه مجازی کتاب سوره، شبیه نمایشگاه کتاب تهران

قره‌داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر ضمن افتتاح غرفه مجازی انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: متاسفانه از اواخر اسفند ماه سال ۹۸ متوجه شدیم بزرگترین فرصت ما که همانا برگزاری نمایشگاه کتاب بود، محقق نخواهد شد و نمایشگاهی نخواهیم داشت و اگر هم قرار به برگزاری باشد به ماه‌های آتی موکول می‌شود. این مسئله ما را بر آن داشت تا فضای خوبی برای مخاطبانی که سالیانه به نمایشگاه می‌آمدند به شکل مجازی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه با برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی درصدد برآمدیم تا مرهمی بر زخم بدنه نشر ایجاد کنیم، گفت:‌ مهمترین دغدغه انتشارات سوره مهر این است که با عدم برگزاری نمایشگاه کتاب از مخاطب فاصله گرفته بود. هر چند با طرح‌هایی که داشتیم با مخاطبان مرتبط بودیم، اما دوست داشتیم خاطره نمایشگاه کتاب را برای مخاطبان طراحی کنیم. از این رو غرفه نمایشگاه کتاب مجازی سوره مهر شباهت‌هایی با نمایشگاه کتاب تهران دارد. 

*  ۱۵ روز از ۲۵ خرداد تا ۸ تیر نمایشگاه مجازی سوره مهر برگزار می‌شود

 مدیرعامل انتشارات سوره مهر با برشمردن شباهت‌های این نمایشگاه مجازی گفت: بازسازی غرفه با سر و شکل سال‌های گذشته به شکل سه بعدی به همراه تور مجازی از موارد نخستین است. در نهایت ابعاد کتاب‌ها مدنظر ما بود. قیمت و طرح جلد و همچنین اطلاعاتی از نویسنده به مخاطب مواردی بود که تلاش کردیم در اندازه‌های واقعی به آن نائل آییم. کار در فضای مجازی دشوار است؛ چرا که شناخت رفتار مخاطب و پاسخ به نیازهایش سخت است، اما با مطالعات سعی کردیم به نمونه قابل قبولی دست یابیم؛ هر چند خالی از عیب و نقص نیستیم، اما در طول برگزاری نمایشگاه از مخاطبان می‌خواهیم ما را راهنمایی کنند.

قره‌داغی ضمن اشاره به اینکه در این نمایشگاه مجازی دیدار با نویسندگان را خواهیم داشت، گفت: غرفه نمایشگاه سوره مهر طی ۱۵ روز از ۲۵ خرداد تا ۸ تیر برگزار خواهد شد و هر شب میزبان یک یا دو نویسنده راس ساعت ۲۱ و ۳۰ خواهد بود که این گفت‌وگو از طریق فضای مجازی انتشارات پخش می‌شود. آرشیو روزانه نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

* ۲۵ درصد تخفیف برای مخاطبان/ سقف تخفیف‌های سوره مهر شکسته شد

وی بخش دیگری از سخنان خود را به جشن امضاء‌ آثار پرمخاطب اختصاص داد و گفت: جشن امضاء‌ آثار پرمخاطب را در این نمایشگاه مجازی خواهیم داشت و روزانه کتاب با امضای نویسنده به مخاطب عرضه می‌شود.

 مدیرعامل انتشارات سوره مهر به مزایای نمایشگاه کتاب اشاره کرد و ابراز داشت: علاوه بر بازسازی فضای نمایشگاه کتاب و خرید آثار در نظر گرفته شده با توجه به اینکه هزینه برپایی نمایشگاه فیزیکی را امسال نداریم، تلاش کردیم ۲۵ درصد تخفیف در عرضه آثار را داشته باشیم. این تخفیف بیشترین میزان در تاریخ فعالیت سوره مهر است. ضمن اینکه برای مخاطبان تهران و شهرستان امکان خرید یکسان بوده و کتاب‌ها رایگان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارسال می‌شوند. 

قره‌داغی با بیان اینکه مخاطبان در سال‌های گذشته با مراجعه به غرفه سوره مهر، ضمن خرید آثار خود هدیه‌ای دریافت می‌کردند، گفت: ما برای نمایشگاه مجازی نیز هدیه‌هایی در نظر گرفته‌ایم که ارسال خواهد شد. 

به گفته وی اگر تجربه اجرای این نمایشگاه موفق باشد با همراهی سایر ناشران نمایشگاه کتاب بزرگ‌تری برپا خواهیم کرد؛ زیرا ما در این نمایشگاه مجازی ۲ هزار عنوان از تازه‌ترین آثار سوره مهر را عرضه می‌کنیم. این مدل نمایشگاه تا جایی که سراغ داریم نخستین بار است که برگزار می‌شود. ورود و چینش کتاب‌ها کار طاقت فرسایی بود ولی سعی شد به بهترین شیوه اجرا شود. 

* چیزی جای نمایشگاه فیزیکی کتاب را نمی‌گیرد

 مدیرعامل انتشارات سوره مهر افزود:‌ما به لحاظ زیرساخت و سرویس‌های اینترنتی که در کشور فعال هستند، سعی کردیم با بهترین‌ها مرتبط شویم، اما این پشتیبانی مدام نیست و حتی یک ساعت پیش از این نشست خبری دچار چالش با این سرویس‌دهندگان بودیم، اما امروز از ساعت ۱۵ مخاطبان ما برای بهره‌مندی از این فضا مطلع خواهند شد.

قره‌داغی در پاسخ به اینکه برای برگزاری این نمایشگاه مجوزی از وزارت ارشاد دریافت کرده‌اید، گفت: اگر نمایشگاه کتاب برگزار شود قطعا در آن شرکت می‌کنیم؛ چرا که نمایشگاه کتاب فیزیکی ایام خوب همه ناشران است و همه برای آن لحظه شماری می‌کنند، ولی پیگیری‌های متعددی داشتیم و اعلام کردیم حاضریم کمک کنیم تا این نمایشگاه زودتر اتفاق بیفتد. در این مسیر زمزمه‌هایی برای برگزاری در شهریور و آبان به گوش می‌رسد و امیدواریم این اتفاق بیفتد. برای نمایشگاه امسال انتشارات سوره مهر دست پرتر از هر سال بود و از این رو حضور ما در صورت برگزاری نمایشگاه فیزیکی حتمی خواهد بود و معتقدیم چیزی جای آن را نمی‌گیرد. اما حرکت‌های مجازی قدم برداشتن به سمت تجربه‌های نو است؛ چرا که ذانقه مخاطب تغییر می‌کند. ما در راستای برگزاری این نمایشگاه فیزیکی با معاون فرهنگی وزارت ارشاد هماهنگ هستیم، اما روی زیرساخت‌های قبلی سرویس‌هایی را افزودیم؛ زیرا سرویس فروش آنلاین ما سال‌هاست وجود دارد و صرفا به شکل یک رویداد ویژه یک خاطره خود را بازسازی کردیم. قصد داریم چند کتاب ویژه در همان فضا با حضور نویسنده و یا شاید به شکل حقیقی با ظرفیت مهمان محدود رونمایی شود. 

وی در پایان با ارائه آماری گفت: سال ۹۸ تعداد ۲۸۰ عنوان چاپ اول روانه بازار کتاب کردیم و در سال ۹۹ تا به امروز ۷۰ عنوان دیگر به چاپ اولی‌ها اضافه کردیم. همچنین  ۵۰۰ دوره تجدید چاپ از آثار پرمخاطب سوره مهر طی این مدت رقم خورد. 

این مدیر نشر درباره عایدی حاصل از برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی سوره مهر گفت: به لحاظ اقتصادی اگر خوب از نمایشگاه استقبال شود عابدی برای ما نخواهد داشت اما به تبلیغ، ترویج کتاب جان دوباره می‌بخشد.

در پایان این نشست خبری یکی از اهالی رسانه از قره داغی پرسید: با وجود حکم مدیر مالی ـ اداری حوزه هنری باز هم در سوره فعالیت دارید و آیا تغییرات مدیریتی پس از این حکم را شاهد خواهیم بود؟ البته برخی تغییرات را منوط به بازنشستگی آقای محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری می‌دانند.

پاسخ قره داغی را ببینید:

 

 

در این مراسم امین نادری مدیر سوره مهر الکترونیک هم توضیحاتی روی تصاویر درباره این نمایشگاه داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول