اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فروش 40 هزار تن روغن خام به تولید‌کنندگان به جای تهاتر

براساس نود و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار مقرر شد تا 40 هزار تن روغن خام شرکت بازرگانی دولتی به جای تهاتر با تولید‌کنندگان به صورت قطعی و با نرخ مصوب به آنها فروخته شود.

فروش 40 هزار تن روغن خام به تولید‌کنندگان به جای تهاتر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در نود و پنجمین کارگروه تنظیم بازار مقرر شد تا 40 هزار تن روغن خام شرکت بازرگانی دولتی ایران که پیش از این به تولید‌کنندگان داده شده بود به جای تهاتر و جایگزینی به صورت قطعی و با نرخ مصوب به آنها فروخته شود. 

براین اساس در نود و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار مصوب شد که ، با توجه به بند 5 مصوبات هشتاد و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در خصوص عرضه 80 هزار تن روغن خام ذخایر شرکت بازرگانی دولتی ایران در قالب قرارداد جایگزین به بخش خصوصی و عملیاتی شدن حدود 40 هزار تن از این مقدار، با درخواست شرکت بازرگانی دولتی ایران برای فروش قطعی روغن خام مورد اشاره به نرخ مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به جای تهاتر و جایگزینی موافقت شد. 

گفتنی است به دلیل مشکلاتی که در ماه‌های اخیر برای واردکنندگان در تامین ارز کالاهای اساسی از جمله روغن خام بوجود آمده بود ستاد تنظیم بازار در جلسه هشتاد و هشت مقرر کرد تا برای رفع مشکلات تولید در این بخش،  80 هزار تن از ذخایر شرکت بازرگانی دولتی ایران در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد. 

در این زمینه مقرر شد که تولید‌کنندگان پس از رفع مشکل تامین ارز و واردات روغن خام این میزان روغن خام را به شرکت بازرگانی دولتی بازگردانده و در نتیجه در قالب تهاتر کالا مشکلات تولید این بخش حل شود. 

به گزارش فارس، براساس مصوبه نود و پنجم کارگروه تنظیم بازار تاکنون 40 هزار تن از ذخایر شرکت بازرگانی دولتی ایران در اختیار تولید‌کنندگان قرار گرفته که در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد تا به جای تهاتر و جایگزینی ، روغن خام شرکت بازرگانی دولتی به صورت قطعی و با نرخ مصوب به تولید‌کنندگان فروخته شود. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول