اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خراسان شمالی از حداقل خدمات زیربنایی محروم است / مصوبات سفر روحانی پیگیری شود

نماینده مردم شیروان در مجلس نسبت به محرومیت خراسان شمالی از حداقل خدمات زیربنایی انتقاد کرد و گفت: مصوبات سال گذشته سفر ریاست جمهوری باید پیگیری شود تا شاید با انجام این مصوبات، حداقلی از کمبودها جبران شود.

خراسان شمالی از حداقل خدمات زیربنایی محروم است / مصوبات سفر روحانی پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیروان در مجلس، علی جدی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ خردادماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود، اظهار کرد: عدالت از مهم‌ترین صفات خداوند دادگر است، هیچ پیامبر و امام معصوم قیام نکرد مگر برای هدایت و اجرای عدالت، لذا ضمن تقدیر ویژه از خدمات جهانی رئیس قوه قضاییه در اجرای عدالت و مبارزه با مفاسد باید بگویم اجرای عدالت فقط بر عهده دستگاه قضایی نیست بلکه مجلس با نظارت درست و تصویب و اصلاح قوانین بر محور عدالت و دولت نیز در مقام اجرا باید عدالت محوری را سرلوحه امور خود قرار دهند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مطالبه عدالت توسط رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب حجت را بر همه کارگزاران نظام به‌خصوص ما نمایندگان تمام کرده که لازم است هیات رئیسه مجلس و همه نمایندگان آن را مدنظر قرار دهند و این مجلس است که باید مانع بی‌عدالتی و فساد شود، لذا توجه جدی به حقوق عموم مردم تضمین کنند خشنودی خداوند کریم و رفع محرومیت و رضایتمندی مردم به‌ویژه ولی‌نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب یعنی محرومین  و مستضعفین خواهد شد.

وی ادامه داد: توجه قرآن و عترت به جایگاه جوانان نگاه بسیاری عمیق و دقیق است، نهضت پیامبر اکرم (ص) در حدود ۴۰ سالگی و برگزیده شدن امام علی (ع) در حدود ۳۳ سالگی به‌عنوان نخستین امام شیعیان مبین اهمیت موضوع و عنایت ویژه خداوند سبحان به این مهم است، نسل جوان، مؤمن انقلابی به تأسی از آموزه‌های قرآن و عترت و متأثر از هدایت حضرت امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب رسالتی بسی عظیم بر عهده دارد.

این نماینده مردم تصریح کرد: مسئولیت آنگاه سنگین‌تر می‌شود که رهبری عزیز می‌فرمایند عدالت مورد انتظار جمهوری اسلامی که مایل است پیروی حکومت علوی شناخته شود بسی برتر از این‌ها است و چشم امید برای آن به شما جوانان است، امروز در چله دوم انقلاب نیکو نیست که کشور دارای عدالت در آموزش، معیشت، اشتغال و مسکن نباشد و شاهد رانت و فساد در بدنه دستگاه‌ها باشیم. لذا به‌منظور زمینه‌سازی در ایجاد تمدن نوین اسلامی بیش از هر زمان دیگر کشور نیازمند حضور مجاهدانه نسل جوان مهذب و مجهز به دانش روز و با انگیزه در عرصه کار و سازندگی و پیشرفت و عدالت ایران اسلامی است.

جدی تأکید کرد: این مهم محقق نخواهد شد مگر زمانی که هم جوانان به خودباوری برسند و هم صاحبان تجربه که سرمایه‌های نظام هستند، به جوانان  اعتماد کرده و به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک بگویند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استان خراسان شمالی دارای رتبه ۵ جمعیتی در کشور و با مساحت بزرگ‌تر از هفت استان ایران و ۵۱ کشور جهان است، متأسفانه باوجود ظرفیت‌های بسیار بالا در خراسان شمالی و زحماتی که در کشور کشیده شده، بیش از ۷ هزار کیلومتر خط ریل در کشور احداث‌شده، ۱۷ هزار کیلومتر بزرگراه در کشور احداث‌شده و ۷ هزار هفتصد کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور احداث‌شده اما در استان خراسانی حتی یک کیلومتر راه‌آهن احداث‌شده نشده، یک کیلومتر بزرگراه و آزادراه نداریم و این نشان از بی‌توجهی دولت‌ها دارد که باید نگاه ویژه‌ای داشته باشند و این نگاهی که متأسفانه استانی مثل خراسان شمالی از حداقل‌های خدمات زیر بنایی فراهم نیست، توجیه‌پذیر نبوده.

وی عنوان کرد: استان خراسان شمالی باوجود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان حتی گذرگاه برای مسائل اقتصادی ندارد این چه کم لطفی است که دولت‌های در حق این استان داشته‌اند.

این نماینده مردم در مجلس مطرح کرد: شهرستان شیروان، به‌عنوان دومین شهر صنعتی خراسان بزرگ دارای بزرگ‌ترین کارخانه قند خاورمیانه و دومین  کارخانه نساجی در شرق کشور است، که به خاطر ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در دهه اول انقلاب اولین شهر مهاجرپذیر بود اما متأسفانه کارخانه الیاف تعطیل شد، کارخانه قند شکسته‌بسته کار می‌کند و شهرک صنعتی ما به قبرستان کارخانجات تبدیل‌شده است، مخاطب من وزیر صمت است که چرا بعد از انقلاب باوجود صنایع بزرگی که از محل منابع ملی در کشور ایجادشده در شهرستان شیروان به تعطیلی صنایع کشیده شد.

جدی در ادامه نطق خود گفت: نباید به این زودی مبارزه را کرونا را فراموش کنیم زیرا این بیماری در کشور ما کشته می‌گیرد از وزارت بهداشت می‌خواهم به فکر ساختن واکسن ویروس کرونا باشد از هیات دولت و ریاست جمهوری درخواست دارم که مصوبات سال گذشته سفر ریاست جمهوری را پیگیری شود شاید با انجام این مصوبات حداقلی از کمبودها جبران شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر نیرو در حوزه آب‌رسانی به روستاها مشکلات متعددی داریم و با بحران مواجه شدیم، وزیر نیرو لازم است به منطقه قرمز توجه ویژه کند و ما رسیدگی ویژه روستایی‌ها را مدنظر قرار دهیم، اگر سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به خراسان شمالی و مصوبات بابرکت ایشان نبود قطعاً محرومت ما در استان بیشتر از این بود، مجدداً از مقام معظم رهبری دعوت می‌کنیم با حضورشان در خراسان شمالی تا نسیم رحمت و توسعه بر مردم استان بوزد و شاهد دومین استقبال تاریخی مردم از رهبر انقلاب اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول