اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تشکیل ستاد بحران در قم برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع

استاندار قم گفت: ستاد بحران در استان با استفاده از ظرفیت‌های محلی و دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع تشکیل شد.

تشکیل ستاد بحران در قم برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات عشایر و روستاهای استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به اهمیت عشایر اظهار کرد: عشایر از سرانه تولید بالایی برخوردار هستند و در سال جهش تولید در کنار بخش‌های دیگر اقتصادی همچون صنعت، خدمات و کشاورزی، باید بخش مغفول مانده عشایر را مورد توجه قرار بدهیم.

وی ادامه داد: راه دسترسی و آب شرب از مهم ترین نیازمندی‌ها برای عشایر است و برخی از روستاهای در استان قم، محل اسکان موقت عشایر هستند، باید با اعتبار سازمان عشایری و نیز اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان آب شرب مورد نیاز عشایر استان را تامین کنیم.

استاندار قم افزود: در سال‌های 1398 و 1399 شاهد بارندگی‌های خوبی در استان بودیم و از نظر مراتع، علوفه و بخش کشاورزی رونق خوبی را در استان قم داشتیم، باید مراقبت کنیم که از وقوع آتش‌سوزی‌ها در مراتع جلوگیری کنیم و در این راستا ستاد بحران در استان با استفاده از ظرفیت‌های محلی و دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع تشکیل شد.

سرمست با اشاره به زمان حضور عشایر استان قم اظهار کرد: عشایر استان پنج ماه در قم حضور دارند، سرشماری گذشته در پاییز صورت گرفت که بسیاری از عشایر استان در قم حضور داشتند و به همین دلیل آمار سرشماری گذشته از عشایر قم دقیق نیست.

وی ادامه داد: مصرف آب دام از انسان بالاتر است و به همین دلیل باید برای تامین منابع آب پایدار برای عشایر قم تلاش کنیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: سالیان سال بود که از عشایر استان حمایت نمی‌شد و باید اکنون حمایت لازم از عشایر قم در سطح ملی صورت بگیرد.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول