اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

آغاز اکران‌های هنروتجربه با «یلدا»/ «خاطرات موتورسیکلت» عرضه اینترنتی شد

فیلم سینمایی «یلدا» همزمان با بازگشایی سینماهای کشور از اول تیرماه، در سینماهای «هنر و تجربه» اکران خود را آغاز می‌کند.

آغاز اکران‌های هنروتجربه با «یلدا»/ «خاطرات موتورسیکلت» عرضه اینترنتی شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، فیلم سینمایی «یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی پس از حضور در جشنواره‌های مختلف خارجی همزمان با بازگشایی سینماهای کشور از اول تیرماه، در سینماهای «هنر و تجربه» اکران خود را آغاز می‌کند.
داستان این فیلم در مورد مریم کمیجانی زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده است. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده است تا از طرف تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا بخشیده شود اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر ۲ زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.
صدف عسگری، بهناز جعفری، بابک کریمی، آرمان درویش، فروغ قجابگلو، فرشته حسینی، زکیه بهبهانی، حسن جودکی، رامونا شاه، محمد ساربان، کمال هاشمی، بهرام افشار، فقیهه سلطانی و با حضور فرشته صدرعرفایی بازیگران فیلم «یلدا» هستند.
«یلدا» از ۲۷ آگوست (پنجشنبه ۶ شهریور) در آلمان و سوییس و از ۷ اکتبر (چهارشنبه ۱۶ مهر) در فرانسه و سپس در سایر کشورهای اروپا اکران می‌شود. «پیرامید اینترنشنال» فروش و پخش جهانی این فیلم را برعهده دارد.

* روایت دلبری شهید چمران و مریدان عشق موتور
مستند «خاطرات موتور سیکلت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیرحسین نوروزی که سال گذشته مورد استقبال مخاطبان در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت قرار گرفته بود، از امروز (یکشنبه 25 خرداد) در پلت‌فرم‌های اینترنتی نمایش فیلم عرضه شد.‌
مستند «خاطرات موتور سیکلت»، داستان موتورسواران جوانی را روایت می‌کند که زندگی متمولانه‌ای داشتند و به تفریح مشغول بودند. یکی از تفریحات اصلی آنان این بود که در تپه‌های ساکت و خلوت اطراف شهر موتوسواری می‌کردند اما با شروع جنگ، بزرگمردی به نام مصطفی چمران دل آنها را برد و این گروه همراه شهید چمران به جبهه رفتند.
در خلاصه فیلم «خاطرات موتور سیکلت آمده است»: روزی روزگاری، جوان‌های تهران در تپه ها و خیابان ها مشغول موتور سواریشان بودند که جنگ شد.
یک آدم دلربا آمد دلشان را برد، خودشان را هم برد به جبهه … .
اسمش چمران بود، شهید مصطفی چمران … .
«خاطرات موتورسیکلت» داستان جوان‌های موتور کراس‌باز است؛ همان عشق موتورهایی که به گفته خودشان جلوی دخترها تک چرخ می‌زنند و می‌پرند. اصلا همین ریزه‌کاری‌هاست که مرد را از نامرد مشخص می‌کند و چمران عارف مسلک را برای دیدن‌شان در جنگ راهی پیست موتورسواری می‌کند. بله! درست فهمیدید! چمران به آنجا می‌رود تا یک پیشنهاد عجیب بدهد. حضور موتورسوارها در جنگ! چرا؟ چون نیاز منطقه ایجاب می‌کند موتورسوارهای سریع و چابک برای رفتن از مناطق صعب‌العبور در جنگ حاضر شوند. آنهایی که بلدکار هستند باید بیایند، شاید چهره‌شان خیلی به فضای جبهه نخورد اما دم مسیحایی چمران را دست‌کم نگیرید.
«خاطرات موتور سیکلت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیرحسین نوروزی تهیه‌شده در خانه مستند انقلاب اسلامی و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. این مستند برنده فانوس بخش مستند ملت قهرمان در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول