اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش جبهه سازش عربی برای واگذاری کرانه باختری به رژیم صهیونیستی

برخی کشورهای سازشگر عربی تلاش کرده‌اند تشکیلات خودگردان فلسطین را برای اجرای طرح اشغال کرانه باختری راضی کنند.

تلاش جبهه سازش عربی برای واگذاری کرانه باختری به رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه اسرائیلی امروز (یکشنبه) در گزارشی نوشت که برخی کشورهای عربی پیامی از جانب رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا برای جلب رضایت تشکیلات خودگردان در موضوع اشغال کرانه باختری به «محمود عباس» تقدیم کرده‌اند.

به نوشته عرب‌۴۸، این روزنامه نوشت که منابع اسرائیلی و آمریکایی خبر داده‌اند که تل آویو و واشنگتن قصد دارند از جولای تا سپتامبر سال جاری طرح اشغال را عملی کنند.

به گفته یک مسئول فلسطینی، برخی کشورهای عربی موسوم به «میانه‌رو» در پیامی به محمود عباس نوشته‌اند که بحث اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری بدون شک اجرا خواهد شد اما با دخالت این کشورها  و در رأس آن‌ها عبدالله دوم پادشاه اردن اسرائیل و آمریکا تصمیم گرفته‌اند که در یک جدول زمانی طولانی‌تر و نه با شدت قبلی این طرح را اجرا کنند.

بنابراین گزارش، اسرائیل قصد دارد در ابتدای امر مناطق وسیعی از دره اردن را که اغلبیت یهودی در آن ساکن هستند اشغال کند و سپس از ورود فلسطینیان به این منطقه جلوگیری می‌شود.

یک مسئول در دفتر ابومازن نیز مطالب مذکور را تأیید کرد و گفت که احتمال تغییر جزئی در طرح اشغال کرانه باختری وجود دارد و رهبران کشورهای اردن، عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از اینکه خبر موافقت ضمنی آن‌ها با طرح اسغال کرانه باختری رسانه‌ای شده، ناراحت و دلخور هستند، چرا که نمی‌خواهند با خشم مردم خود در داخل مواجه شوند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد یک سوم کرانه باختری از جمله منطقه وسیع دره اردن را در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» به اشغال خود درآورد و اعلام کرده است که اجرای این طرح را از ابتدای ماه جولای (دو هفته دیگر) آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول