اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رفع تداخل ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی همدان

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی استان همدان رفع تداخل و ۳۶ هزار هکتار از اراضی حدنگاری شده که این فرآیند در راستای شناسنامه‌دار کردن اراضی انجام می‌شود.

رفع تداخل ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هوشنگ کرمی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: اهمیت خاک در بخش کشاورزی کمتر از آب نیست به ویژه‌ اینکه در حال حاضر وضعیت فرسایش خاک در ایران جزو کشورهای اول در دنیا است بنابراین به منظور جلوگیری از فرسایش خاک نیازمند برنامه‌ریزی بیشتری هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی استان رفع تداخل و ۳۶ هزار هکتار از اراضی حدنگاری شده که این فرآیند از اقدامات در راستای شناسنامه‌دار کردن اراضی محسوب می‌شود. 

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه جهاد کشاورزی با همکاری منابع طبیعی به افرادی که متقاضی اجرای طرح در اراضی ملی هستند زمین واگذار می‌کند تصریح کرد: ۲۴۰ هکتار از اراضی ملی برای احداث گلخانه و ۲۰۰ هکتار برای احداث سه طرح دامداری واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان شناسایی شده که اغلب به حکم  قلع و قمع یا جریمه محکوم شده‌اند ادامه داد: از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تاکنون در  چهار مرحله اجرای حکم تغییر کاربری غیرمجاز صورت گرفته که منتهی به ۱۰۰ مورد حکم قلع و قمع سازه‌های غیرمجاز در حیدره، کشین، جاده رباط و حاجی‌آباد جاده ملایر شده است.

کرمی خاطرنشان کرد: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز با قوت در حال انجام است و در دو بخش کاربری اراضی طرح‌های غیرکشاورزی و طرح های کشاورزی مجوز تغییر کاربری ارائه می‌شود.

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز با بیان اینکه از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی آبی کشور تاکنون ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری ایجاد شده است اظهار کرد: از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی آبی در همدان بالغ بر ۱۵۵ هزار هکتار معادل ۷۷ درصد به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

امیر لاهوتیان با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از اراضی آبی هم قابلیت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری را ندارند افزود: در استان همدان ۱۰۰ پیمانکار برای اجرای سامانه نوین آبیاری انتخاب شده است.

وی با تأکید بر اینکه راندمان آبیاری نوین کشور در سال ۹۷ حدود ۴۵ درصد است در حالی که این میزان در استان ۵۰ درصد است تصریح کرد: پتانسیل صرفه‌جویی آبیاری نوین در کشور ۸ میلیارد مترمکعب و در همدان ۵۰۰ میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول