اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کمک مومنانه اهالی رسانه گلستان با پیوستن به «پویش اهدای خون»+تصاویر

همزمان با روز جهانی اهدای خون یک حرکت ارزشمند دیگر از پیشگامان عرصه اطلاع‌رسانی در استان گلستان رقم خورد و کمک مومنانه اهالی رسانه این بار با پیوستن به پویش اهدای خون نمایان شد.

کمک مومنانه اهالی رسانه گلستان با پیوستن به «پویش اهدای خون»+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،  هنوز هم نقش مهم «اهدای خون، اهدای زندگی» در جامعه پررنگ است گرچه در بازه‌های زمانی مختلف شاهد فراز و فرودهای این حرکت خداپسندانه هستیم اما اهمیت اهدای خون و حیات بخشیدن به جان یک انسان و شاید صدها و هزاران بیمار نیازمند بر هیچ کسی پوشیده نیست، اهالی رسانه در استان گلستان نیز برای جریان‌سازی این حرکت حیات‌بخش بار دیگر به میدان عمل آمدند تا در روز جهانی اهدای خون، رنگ امید را در قاب زندگی به دیگران هدیه کنند.

* اعضای بسیج رسانه پیش قراول کمک مومنانه

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه نینوا استان گلستان در مراسم پویش اهدای خون اهالی رسانه استان گلستان اظهار کرد: سازمان بسیج رسانه به همراهی خانه مطبوعات و جمعی از اصحاب رسانه به پویش خبرنگاران همدل پیوستند تا خون سالم را برای جامعه‌ای سالم‌تر اهدا کنند.

میثم قرایی افزود: اهالی رسانه همانطوری که در همه عرصه‌ها، برهه‌ها و بحران‌ها به عنوان پیش قراوالان اطلاع‌رسانی و جریان‌سازی افکار عمومی ایفای نقش کردند امروز نیز در ساعات اولیه اعلام شده و در روز جهانی اهدای خون به اداره کل انتقال خون استان آمدند و در این امر خیرخواهانه سهیم شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط ذخیره بانک خونی در استان گلستان کمی ضعیف شده است و با شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی در اهدای خون به وجود آمد تکلیف دیدیم که گستره نیت‌های خیرخواهانه را افزایش دهیم و با مشارکت در این مهم سهمی در اهدای زندگی به بیماران نیازمند داشته باشیم.

* اهدای خون در محیط کاملا استریل و با رعایت فاصله اجتماعی انجام می‌شود

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه اهدای خون به نوعی کمک مومنانه محسوب می‌شود، افزود: اصحاب رسانه همواره در بزنگاه‌های حساس نقش فعال دارند و امروز هم جمع شدند تا به نیازمندان گروه‌های خونی مختلف کمک کنند و گامی در راستای سلامت خود بردارند.

قرایی با اشاره به اینکه اهدای خون محدود به ایام خاص نمی‌شود، گفت: برای آگاه‌سازی مردم از وضعیت ذخایر خونی در استان پویش خبرنگاران همدل را راه‌اندازی کردیم تا اهالی رسانه مبادرت به تولیدات رسانه‌ای اعم از گزارش، خبر و موشن گرافی کنند در این راستا پوسترهایی تولید شد تا هم افزایی بهتری در این زمینه شکل بگیرد.

وی بیان کرد: اگر لازم باشد تا پایان سال در راستای اهدای خون به رسالت ذاتی خود عمل خواهیم کرد از مردم فهیم استان این انتظار وجود دارد که نسبت به اهدای خون اهمیت ویژه‌ای قائل شوند محیط خون‌گیری کاملا استریل است فاصله اجتماعی رعایت می‌شود و اهداکنندگان با رعایت ملزومات بهداشتی مبادرت به اهدای خون می‌کنند، مردم هیچ ترس و نگرانی بابت اهدای خون در شرایط کرونایی نداشته باشند.

* اصحاب رسانه کمبودهای انتقال خون را گوشزد کنند

مدیرکل انتقال خون استان گلستان نیز در این برنامه ضمن تشکر از اهالی رسانه به عنوان بازوان توانمند اطلاع‌رسانی گفت: اهالی رسانه می‌توانند بهترین کمک کار این سازمان باشند، فرهنگسازی و مزایای اهدای خون از جمله مواردی است که رسانه‌ها باید افکار عمومی را نسبت به آن آگاه کنند گرچه این مهم اتفاق افتاده اما همچنان نیاز به اطلاع‌رسانی است.

سیدصادق بنی‌عقیل از اصحاب رسانه به عنوان چشم تیزبین جامعه یاد کرد و افزود: فعالان عرصه اطلاع‌رسانی می‌توانند کمبودهای انتقال خون را به ما گوشزد کنند و اگر در جایی کاستی‌هایی وجود دارد اعلام کرده تا ما در صدد برطرف کردن مشکلات و نقایص باشیم.

وی بیان کرد: 14 ژوئن یا 25 خرداد روز جهانی اهدای خون است و مردم در تمام دنیا این روز را گرامی می‌دارند، بزرگداشت چنین ایامی در حقیقت نوعی تلنگر است تا جامعه از وضعیت ذخایر خونی آگاه شود و دیگر آنکه تقدیر و ارج نهادن از زحمات اهداکنندگان خون که به یاری بیماران می‌شتابند در برنامه این سازمان است.

بنی‌عقیل پویش خبرنگاران همدل را در قالب اهدای خون بسیار مثبت ارزیابی کرد و این مهم را در فرهنگسازی هر چه بیشتر بین آحاد جامعه مفید دانست.

انتهای پیام/83001/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول