اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فوت 6 کودک کرونایی در گلستان/ افزایش شیوع کرونا در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از فوت 6 کودک کرونایی در این استان خبر داد و گفت: تمامی 6 فوتی دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

فوت 6 کودک کرونایی در گلستان/ افزایش شیوع کرونا در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا فاضل بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: متاسفانه طی روزهای گذشته رفتارهای مردم به سمتی رفت که شهرهای سفید در استان گلستان به وضعیت زرد تغییر پیدا کرد و شرایط شهر بندرگز در خصوص شیوع کرونا به وضعیت قرمز رسید.

وی ادامه داد: مردم باید بپذیرند حتی اگر شهر وضعیت سفید باشد در آن شهر بیمار وجود دارد و بیمار بستری هم وجود دارند و همین بیماران باعث انتقال بیماری در سطح شهر و استان خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به تاثیر رفتارهای مردم در تعطیلات گذشته در شیوع بیماری کرونا متذکر شد: در برهه‌ای از زمان به کمترین میزان بستری یعنی ۱۵۰ بیمار رسیده بودیم در استان گلستان که امروز ۲۸۷ بیمار در تمامی بیمارستان‌های استان گلستان داریم.

فاضل بیان کرد: روز گذشته پنج مورد مرگ ناشی از بیماری کرونا در استان گلستان داشتیم و حتی میانگین مرگ در استان به عدد یک یا دو رسیده بود و حتی روزهایی ما هیچ مورد مرگ ناشی از بیماری کرونا نداشتیم که متاسفانه این آمار روز گذشته به عدد پنج رسید.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع امروز تعداد مرگ ناشی از کرونا در استان گلستان طی روزهای آینده بیشتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: از مردم استان گلستان به‌خصوص در شهرهایی مثل بندرگز، گرگان، مینودشت و گنبدکاووس تقاضا دارم موارد بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا شاهد بهبودی شرایط باشیم.

فاضل گفت: متاسفانه مردم در بازار و مجامع کمتر کسی را می‌بینیم که از ماسک استفاده کند و این بسیار خطرناک است و از همه تقاضا دارم با جدیت از ماسک و موارد بهداشتی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اگر مردم رعایت نکنند و آمار افزایش پیدا کند بدون شک دوباره مجبور هستیم که محدودیت‌ها را اعمال کنیم و این به هیچ عنوان پسندیده نیست.

* بستری 8300 گلستانی در پیک شیوع کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص آمار ارائه شده با این عنوان که 57 درصد مردم گرگان مبتلا به کویید 19 شده و خودشان متوجه نشدند، خاطرنشان کرد: این یک اصطلاح علمی با عنوان ایمنی گله‌ای است که برخی معتقد بودند عده قابل توجهی مبتلا به این بیماری می‌شوند، عده‌ای فوت و عده‌ای هم درمان می‌شوند.

فاضل ادامه داد: کار تحقیقاتی در سطح کشور توسط وزارت بهداشت انجام شد که براساس داده‌های آماری و انجام آزمایش‌های برآورد شد 57 درصد مردم گرگان مبتلا به کرونا شده که غالب آنها کمترین علائم را داشته و حتی خودشان متوجه مبتلا شدن به این بیماری نشدند.

وی اضافه کرد: در استان گلستان 8 هزار و 300 نفر از یکم اسفندماه سال گذشته تا به امروز در استان گلستان بستری شدند که 80 درصد آنها مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در روز 200 آزمایش «پی سی آر» برای تشخیص بیماری کرونا با هزینه دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت رایگان در استان انجام خواهد شد.

فاضل متذکر شد: روز گذشته ما 78 آزمایش «پی سی آر» داشتیم، هر بیماری که بستری می‌شود و یا سرپایی پزشکان مشکوک شوند نمونه‌برداری و برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال خواهد شد.

وی درباره تغییر علائم بیماران کویید 19 در استان گلستان گفت: در اسفندماه بیشتر بیماران با حالت زجر تنفسی مراجعه می‌کردند اما در حال حاضر بیشتر با علائم تنگی نفس کمتر و بی‌حالی، خستگی مزمن و علایم خفیف‌تر مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره ابتلای کودکان در استان گلستان به بیماری کووید 19، خاطرنشان کرد: ما تاکنون 25 مورد بستری در بیمارستان طالقانی گرگان داشتیم و 17 مورد هم در گنبدکاووس بستری شدند که بیشتر علائم آنها همانند علائم افراد بالغ و بزرگسال است اما بیشتر با علائم ضعف و بی‌حالی مراجعه می‌کنند.

فاضل اضافه کرد: 6 مورد فوت کودک ناشی از بیماری کووید 19 و ویروس کورنا در استان گلستان داشتیم که تمامی موارد دارای بیماری زمینه‌ای، نارسایی تنفسی و نارسایی قلبی داشتند.

انتهای پیام/83004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول