اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کرونا جلسات گنبدی‌ها را لغو کرد/ گنبدکاووس در مرز هشدار قرار گرفت

با شیوع مجدد بیماری کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری در شهرستان گنبدکاووس وضعیت این شهرستان در آستانه هشدار قرار گرفت.

کرونا جلسات گنبدی‌ها را لغو کرد/ گنبدکاووس در مرز هشدار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، شهرستان گنبدکاووس از جمله شهرستان‌هایی بود که از همان روزهای نخست اسفندماه سال گذشته با بیماری مرموز و ناشناخته کرونا دست و پنجه نرم کرد و عملا تمامی شهر متاثر از این بیماری شد، از بیمارستان‌هایی که مملو از بیماران کرونایی شدند تا پاساژها و بازاری که رو به تعطیلی رفت.

اما هوشمندی و همکاری مردم، تلاش مدافعان سلامت، مسوولان و جهاد گروه‌های مردمی و سمن‌های جوانان باعث شد تا به سرعت طومار این بیماری در این شهرستان پیچیده شده و پس از یک دوره سخت یک ماه و نیمه کم کم با کاهش آمار بیماران در این شهرستان، وضعیت به حالت زرد و به سمت سفید حرکت کند.

اما رها کردن توصیه‌های بهداشتی، پروتکل‌های توصیه شده و فاصله گذاری فیزیکی موجب شد تا این وضعیت پایدار که حدود یک ماهی در گنبدکاووس حکم‌فرما شده بوده رفته رفته رنگ باخته و عملا موج دوم شیوع کرونا در گنبدکاووس به صورت زیرپوستی فعالیت خود را آغاز کرده و به سمت قله خود حرکت کند. اتفاقی که اگر هوشیاری و کمک متقابل مردم و مسوولان برای رعایت جدی پروتکل‌ها را به همراه نداشته باشد می‌تواند برای گنبدی‌ها دردسرساز شود.

از این رو در دور روز گذشته ابتدا قرار بود نخستین جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس با حضور نماینده جدید مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری گنبدکاووس برگزار شود که به دلیل شیوع مجدد بیماری کرونا و ضرورت رعایت طرح فاصله‌گذاری فیزیکی ین جلسه لغو شد.

پس از آن نوبت به جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس رسید که با وجود دعوت از مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس برای شرکت در این جلسه در دقیقه 90 با تصمیم فرماندار شهرستان و رئیس ستاد مقابله با کرونای گنبدکاووس برای رعایت اصول و مفاد پروتکل‌های بهداشتی این جلسه به زمان دیگری موکول شد.

اما جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز که براساس جدول زمان‌بندی و تقویم اجرایی به صورت ماهانه و مرتب در سه سال اخیر برگزار می‌شود نیز در روز یکشنبه با تصمیم ستاد مقابله با کرونای شهرستان گنبدکاووس لغو شد.

در همین روز جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گنبدکاووس که قرار بود با حضور بیش از هفت مدیرکل استانی و دبیر کمیسیون استانی برگزار شود نیز لغو و به زمان دیگری موکول شد.

البته لازم به ذکر است که جلسات ویدئو کنفرانس با مدیران و برخی از جلسات حیاتی از جمله ستاد مقابله با کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول