اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مراکز مشاوره ژنتیک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال هستند

سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از فعالیت مراکز مشاوره ژنتیک با رعایت پروتکل‎‌های بهداشتی خبر داد و گفت: نحوه فعالیت این مراکز با توجه به شیوع ویروس کووید 19، به تمامی مراکز مشاوره ژنتیک دولتی و غیر دولتی تحت نظارت ابلاغ شده است.

مراکز مشاوره ژنتیک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال هستند

معصومه محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه 6 مرکز مشاوره ژنتیک در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند، گفت: این مراکز در سه شهرستان استان در سال 98 به 2 هزار و 900 مراجعه‌کننده  خدمات مشاوره‌ای ارائه کرده‌اند.

سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ژنتیکی بودن 50 درصد معلولیت‌ها، افزود: با انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج می‌توان میزان تولد کودکان معلول را کاهش داد و در این زمینه بهزیستی در سال گذشته برای 250 نفر از مراجعان به مرکز ژنتیک کمک هزینه انجام آزمایشات ژنتیک پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: برای ادامه فعالیت مراکز و با هدف به حداقل رساندن خطر سرایت بیماری، مراکز ژنتیک باید نوبت بیماران را با هماهنگی قبلی و به صورت تلفنی به نحوی که حداقل تعداد بیمار در اتاق انتظار باشند، اطلاع‌رسانی کند.

محمدی با اشاره به اینکه غربالگری مراجعان باید هم در زمان هماهنگی تلفنی و هم در بدو ورود به مرکز انجام گیرد، توضیح داد: مسؤول پذیرش مرکز باید در صورت  وجود علایم بیماری کووید۱۹، ارائه خدمات تا زمان درمان را به زمان دیگری موکول کند و همچنین مراجعین باید با ماسک در مرکز حضور پیدا کنند و تا حد امکان از آوردن همراه خودداری شود.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول