اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اختصاص حدود ۳۰ درصد از پیک‌بار سمنان به سیستم‌های سرمایشی

معاون شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: مقدار توان مصرفی سیستم‌های سرمایشی این استان در تابستان سال قبل در زمان اوج بار، به میزان ۱۳۰ مگاوات بوده که ۲۵ تا ۳۰ درصد از پیک‌بار استان را به خود اختصاص داد.

اختصاص حدود ۳۰ درصد از پیک‌بار سمنان به سیستم‌های سرمایشی

محمدرضا لشکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: صرفه‌جویی حداقل ۱۰ درصدی مشترکان استان سمنان در مصرف برق دستگاه‌های برودتی، تأثیر مثبتی در کاهش پیک‌بار خواهد داشت و به نسبت مصرف برق سیستم‌های تبریدی در سال ۹۸ و صرفه‌جویی ۱۰ درصدی، ۱۳ مگاوات در استان مدیریت خواهد شد.

وی ادامه داد: مقدار توان مصرفی سیستم‌های سرمایشی استان سمنان در تابستان سال قبل در زمان اوج بار، به میزان ۱۳۰ مگاوات بوده که ۲۵ تا ۳۰ درصد از پیک‌بار استان را به خود اختصاص داده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان افزود: ساعات اوج بار روز بین ۱۲ ظهر تا ۱۶ بعدازظهر و ساعت‌های پیک مصرف شب، ۲۰ تا ۲۴ است و با استفاده از دور کند کولرهای آبی، قریب ۵۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق کولر آبی را به دنبال دارد.

لشکری اضافه کرد: همچنین تنظیم کولر گازی روی ۲۴ درجه سانتی‌گراد، ۲۰ درصد کاهش مصرف برق در کولر گازی را در پی خواهد داشت و اجرای این دو راهکار ساده، کمک شایانی به کاهش پیک‌بار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه‌های خنک‌کننده با رده انرژی بالا، سرویس منظم و دوره‌ای تجهیزات سرمایشی، عایق‌کاری کانال کولر و نصب سایه‌بان روی آن، از جمله مهم‌ترین راهکارهای مدیریت مصرف برق در این بخش به شمار می‌روند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول