اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تولید محصولات ضدکرونایی در ۵ شرکت فناور سمنان

پنج شرکت فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به‌منظور مقابله با بیماری کرونا به تولید محصولاتی در بخش‌های مختلف اقدام کردند.

تولید محصولات ضدکرونایی در ۵ شرکت فناور سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، رضا کی‌پور معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور، شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در راستای تولید محصولات و اقلام بهداشتی موردنیاز مقابله با کرونا فعال شدند و در حال حاضر، اقدامات پنج شرکت فناور به محصول تبدیل شده است.

کی‌پور، ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده با نام تجاری حافظ 19، ساخت دستگاه تب نمای موبایلی و ثابت ویژه بیماری‌های ویروسی، ساخت باکس استریل با اشعه UV، ساخت تونل ضدعفونی‌کننده، تولید اپلیکیشن جامع سلامت با نام تجاری نیوشه و تولید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و معابر بر پایه آب را ازجمله محصولات تولیدی این شرکت‌ها عنوان کرد.

وی گفت: «شرکت لیزر پرتو سازان» مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با همکاری «شرکت صنایع تولیدی ریز نگار قومس» مستقر در شهرک صنعتی سمنان، موفق به ساخت دستگاه تابشی ضدعفونی‌کننده با نام تجاری (حافظ 19) شدند.
کی‌پور افزود: باکس استریل با اشعه UV هم در شرکت نوین صنعت نپنی به‌منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا طراحی و ساخته شده است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه دستگاه تب نما موبایلی و ثابت ویژه بیماری‌های ویروسی در شرکت پویان صنعت قومس طراحی و ساخته شده است، اظهار کرد: شرکت آسا رایان گستر هم در این روزهای کرونایی موفق به ساخت محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و معابر بر پایه آب شده است.

به گفته وی، اپلیکیشن جامع سلامت با نام تجاری (نیوشه) هم محصول فناورانه شرکت حامی پرداز کومش برای خود مراقبتی در مقابله با ویروس کروناست.

کی‌پور گفت: به‌منظور کاهش اثرات منفی کرونا در عملکرد شرکت‌های فناور، سبدی از حمایت‌های مرتبط تعریف شد که ازجمله آنها می‌توان به بخشودگی 50 درصدی اجاره‌بهای واحدهای فناور، استمهال دوماهه اقساط تسهیلات دارای بازپرداخت سررسید شده و اختصاص تسهیلات ویژه اعتباری به شرکت‌های فعال در زمینه کرونا اشاره کرد.

انتهای پیام/2249/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول