اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حضور واحدهای کوچک و متوسط خراسان رضوی در بازار فرابورس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از حضور واحدهای کوچک و متوسط خراسان رضوی با بهره‌مندی از بسته حمایتی این شرکت و با اخذ شرایط لازم در بازار فرابورس ایران خبر داد.

حضور واحدهای کوچک و متوسط خراسان رضوی در بازار فرابورس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، مسعود مهدی‌زاده مقدم در بازدید از واحدهای صنعتی کوچک شهرک صنعتی تربت جام، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت فرابورس ایران، تابلوی معاملاتی به نام SME در فرابورس ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به سهم 88 درصدی واحدهای صنعتی کوچک در استان و سهم 39 درصدی اشتغال، افزود: از آنجایی که صنایع کوچک و متوسط عمدتاً با محدودیت‌های مالی مواجه هستند، به‌منظور بهره‌مندی از مزایای بازار سرمایه می‌توانند بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از بازار SME فرابورس تأمین کنند.

وی ادامه داد: با توجه به برخی مسائل در تأمین مالی واحدهای صنعتی کوچک مانند تأمین وثیقه، بنابراین بازار سرمایه می‌تواند به‌عنوان راهکار مناسب برای تأمین مالی واحدها باشد. 

مهدی‌زاده مقدم با اشاره به دیگر مزایای فرابورس، بیان کرد: معرفی و تبلیغات در تابلوی بورس به صورت رایگان در کنار شرکت‌های معتبر، امکان انتشار انواع اوراق قرضه، اعتبار بخشی به شرکت و سهامداران آن و امکان انتقال مالکیت سهام برای شرکت‌ها در حداقل زمان و هزینه، امکان توثیق سهام عرضه شده، بخشی از مزایای حضور واحدهای کوچک و متوسط در بازار سرمایه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین شرکت از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی به فرابورس معرفی شدند که هشت مورد آن‌ها در حال طی کردن مراحل پذیرش بوده و نماد یک شرکت در بازار فرابورس بازگشایی شده است.

وی افزود: صاحبان صنعت می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به حوزه صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول