اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

دستاوردهای دانشگاه صنعتی شریف در مقابله با کرونا

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در نشست مدیران ارشد وزارت علوم با معاون اول رئیس جمهوری
دستاوردهای این دانشگاه در مقابله با کرونا را تشریح کرد.

دستاوردهای دانشگاه صنعتی شریف در مقابله با کرونا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمود فتوحی فیروزآباد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در نشست مدیران ارشد وزارت علوم با معاون اول رئیس جمهوری به تشریح اقدامات این دانشگاه در زمینه مبارزه با بیماری کرونا و دستاوردهای واحدهای فناور پرداخت.

وی در این نشست که صبح امروز (دوشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، با اشاره به قدمت بیست ساله مراکز فناوری و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف شامل مرکز کارآفرینی، مرکز رشد، صندوق پژوهش و فناوری، مجتمع خدمات فناوری، شتاب‌دهنده شریف، مدرسه اشتغال شریف، پارک علم و فناوری و ناحیه نوآوری شریف اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ واحد فناور در ناحیه نوآوری شریف فعال بوده و ۳ هزار شاغل نیز در این ناحیه مشغول به کار هستند. ۷ صندوق و سرمایه گذار خطرپذیر، ۶ مرکز نوآوری، ۱۰ مرکز رشد و شتاب دهنده، ۲ فضای کار اشتراکی و ۹۸ شرکت عضو از جمله دیگر بخش‌های ناحیه نوآوری شریف هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در خصوص اقدامات و دستاوردهای این دانشگاه در زمینه مبارزه با بیماری کرونا خاطرنشان کرد: فعالیت‌های این دانشگاه به ۳ حوزه هوش مصنوعی و تحلیل داده، تجهیزات کمک تنفسی و مواد و وسایل پیشگیری و ضدعفونی تقسیم می شود. در زمینه هوش مصنوعی و تحلیل داده می توان به دستاوردهایی همچون سامانه تشخیص بیماری با استفاده از هوش مصنوعی کاری از گروه تحقیقاتی آی‌مد و اپلیکیشن ماسک، پلتفرم جمع‌آوری داده‌های بیماران و مکملی برای فاصله‌گیری اجتماعی، پایش و درمان مبتلایان کاری از دانشکده مهندسی کامپیوتر اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: از جمله دستاوردهای دانشگاه صنعتی شریف در بخش تجهیزات کمک تنفسی نیز می‌توان به ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی از سوی زیست تجهیز دانش پویا و ونتیلاتور ارزان قیمت با امکان تولید در مقیاس بالا (۱۰۰ دلار) از سوی آرسین تابش‌نگاران فناور اشاره کرد. در دیگر حوزه دستاوردهای دوران کرونا در دانشگاه صنعتی شریف یعنی حوزه مواد و وسایل پیشگیری و ضدعفونی نیز توسعه فناوری‌های نوین سلامت سینا توانست به ماسک نقره مای شیلد با قابلیت شستشو؛ ابر پاک بوم شریف به پوشش‌های استریل کننده سطوح با ماندگاری بالا؛ مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی نور به محلول‌های ضدعفونی کننده و تأمین بخش مهمی از نیازهای دانشگاه؛ شریف نانوپارس به محصولات ضدعفونی کننده، حاوی نانوذرات جهت جلوگیری از خشک شدن پوست؛ سپنتا پلیمر شریف به الکل ضدعفونی کننده دست و راد سپهر پژوه به محلول و ژل ضدعفونی کننده دست پیدا کرده و به ارائه ان به جامعه بپردازند.

فتوحی در پایان سخنان خود در خصوص بسته حمایتی ویژه واحدهای فناور گفت: این بسته حمایتی در دو بخش اقدامات عمومی شامل ایجاد امکان تداوم فعالیت واحدهای فناور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط دورکاری، تسریع و تسهیل در صدور توصیه‌نامه برای واحدهای فناور فعال در حوزه مبارزه با ویروس کرونا و تولید و انتشار مطالب مرتبط و تدارک دوره‌های آموزشی آنلاین و حمایت‌های اختصاصی شامل تخصیص خط اعتباری حمایتی به واحدهای فناور (استارتاپ‌ها و دوره رشد) برای تقویت و آماده‌سازی خود در ارتباط با انجام فعالیت در شرایط بحران، ۳ ماه مهلت در پرداخت اجاره اسفندماه ۹۸ برای شرکت‌های دوره رشد، ۱۰۰ درصد تخفیف اجاره ۲ ماهه اول سال ۹۹ برای شرکت‌های دوره رشد، ۵۰ درصد تخفیف اجاره ۲ ماهه اول سال ۹۹ برای شرکت‌های دوره پسارشد (مجتمع فناوری شماره ۳)، ۳ ماه تمدید مدت استقرار برای شرکت‌های دوره رشد و ۳ ماه تمدید دوره شتابدهی برای استارتاپ‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول