اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پرداخت کامل وجوه خرید تضمینی گندمکاران تا ۱۷ خرداد ماه

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از پرداخت کامل وجوه گندم‌های خریداری شده گندمکاران تا ۱۷ خرداد ماه خبر داد.

پرداخت کامل وجوه خرید تضمینی گندمکاران تا ۱۷ خرداد ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، حمیدرضا نوری گفت: از ابتدای فصل خرید تا کنون بالغ بر ۱۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان رضوی طی ۲۹۵ محموله خریداری شده است.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: قیمت پایه خرید تضمینی ۲۰ هزار ریال بوده است که با توجه به کیفیت گندم استان متوسط پرداختی در ازای هر کیلو گندم به ۲۰ هزار ۱۱۳ ریال رسیده است.

وی در خصوص میزان پرداخت وجه گندم به کشاورزان اظهار کرد: کشاورزانی که تا تاریخ ۱۷ خرداد ماه دسترنج خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند به طور کامل وجوه گندم تحویلی خود را دریافت کرده‌اند.

نوری ادامه داد: در این راستا و تا کنون بالغ بر ۹۰ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال برای کشاورزان واریز شده است.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: اقدامات و تمهیدات لازم جهت ورود به فصل خرید تضمینی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است که در این راستا ضمن هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و نظارتی و فرمانداری‌های شهرستان‌های استان، کلاس‌های بازآموزی نیز جهت دست اندرکاران خرید تضمینی برگزار شده است.

وی ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی، به‌همراه داشتن کپی مدارک شناسایی و تأییدیه حساب بانک کشاورزی را از مهم‌ترین الزامات روند خرید تضمینی در مراکز خرید برای کشاورزان برشمرد.

نوری به اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز خرید تضمینی اشاره کرد و گفت: ارسال دستورالعمل پروتکل‌های بهداشتی برای کلیه مراکز خرید، برنامه‌ریزی و جلوگیری از تردد رانندگان محترم در مراکز خرید، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش برای تمامی پرسنل حاضر در مراکز خرید از مهم‌ترین تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری خواهد بود.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: با تأمین اعتبارات صورت گرفته امیدواریم پرداخت وجوه گندم‌های خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب گندمکاران واریز شود.

گفتنی است؛ استان خراسان رضوی در سال گذشته شاهد خرید تضمینی بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بوده است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول