اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه صادرات جدیدترین سامانه راداری خود را آغاز کرده است

روسیه در حالی از صادرات تنها رادار موجود در جهان با قابلیت شناسایی موشک‌های فراصوت خبر داده که گفته می‌شود کشورهای غرب آسیا از نخستین مشتریان این سامانه راداری خواهند بود.

روسیه صادرات جدیدترین سامانه راداری خود را آغاز کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه از صادرات سامانه راداری جدید خود با قابلیت شناسایی موشک‌های ابر فراصوت و بین قاره‌ای خبر داده است.

به گزارش وبگاه «راشن بیاند» صنایع نظامی روسیه از فروش جدیدترین سامانه راداری خود که قادر به رهگیری موشک‌های فراصوت است، خبر داد. نام اختصاری این رادار در حال حاضر« 59Н6-ТЕ » است و به گفته مقامات روس  بر  روی  اهداف پرنده تا سرعت 10800 کیلومتر قفل می‌کند.  یک منبع مطلع در صنایع نظامی روسیه گفت که این رادار بسیار پیشرفته اهداف پرنده از قبیل موشک‌های فراصوت و موشک‌های بین قاره‌ای را شناسایی می‌کند. 

این در حالی است که اینک تنها کشور روسیه مجهز به موشک‌های ابر فراصوت به نام «زیرکان» در جهان است، اما مقامات نظامی ارزیابی کرده اند که ارتش‌های آمریکا و چین حداکثر تا پنج یا شش سال دیگر به این فناوری دست خواهد یافت.

«والدیم کوزولین» از تحیلگران ارشد «آکادمی علوم نظامی» در این زمینه گفت که  به احتمال زیاد کشورهای خاورمیانه از مشتریان این رادار فوق پیشرفته خواهند بود. این پروفسور روس از احتمال خرید این رادار از سوی کشورهای اوراسیا و نیز چین، هند و ترکیه  خبر داد.

کوزولین افزود که در پدافند قدرتمند هوایی روسیه این رادار با سامانه قدرتمند دفاع موشکی «اس-500»  در سال‌های آتی منطبق خواهد شد.

این رادار سه بعدی برد متوسط و بلند مجهز به قابلیت عملیات جنگال است و شناسایی موشکهای ضد رادار سامانه هشداردهنده سریع به خدمه خود است.

 این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیشتر از ساخت رادار جدید سه بعدی با قابلیت شناسایی اهداف ابرفراصوت و مجهز به سامانه جنگال و آزمایش موفق بر جنگنده نسل پنجم خود خبر داده بود.

پوتین گفت: «در برهه‌ای که کشورهای مطرح جهان چنین جنگ افزارهایی دارند، ما هم تجهیزاتی برای مقابله با موشک‌های ابر فراصوت خواهیم داشت.» (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول