اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آمادگی موکب یحیی بن زید (ع) برای اربعین حسینی/ تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

رئیس هیئت امنای موکب یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس با اعلام آمادگی این موکب برای اجرای برنامه‌های سالانه خود در کربلای معلی، گفت: همچنان منتظر دستور و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

آمادگی موکب یحیی بن زید (ع) برای اربعین حسینی/ تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، موکب حضرت یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس که چند سالی است با برپایی خیمه خدمت‌رسانی در حسینیه «عترت‌الطاهره» شهر کربلای معلی اقدام به ارائه خدمات به زائران حسینی در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان کرده و همواره از برترین موکب‌های کشور در این امر شناخته شده است، امسال نیز از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های لازم برای برپایی این موکب در موعد مقرر خود در کشور عراق را آغاز کرده و امیدوار است با شکست دادن بیماری کرونا و رفع محدودیت‌ها و فاصله‌گذاری‌های فیزیکی امکان برپایی مواکب حسینی در ایام اربعین امام حسین (ع) فراهم شود.

از این رو و به منظور ایجاد و بررسی میزان آمادگی کمیته‌های مختلف موکب حضرت یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس صبح امروز جلسه مشترک هیئت امنا و دبیران کمیته‌های این موکب در محل ستاد بازسازی عتبات عالیات گنبدکاووس برگزار شد.

* همه کمیته‌های موکب آماده خدمتگزاری هستند

رئیس هیئت امنای موکب یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته افتخار نوکری زائران امام حسین (ع) برای خادمان این موکب فراهم و موجب تبلور عشق خدام و مردم گنبدکاووس به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت بود، اظهار کرد: امسال نیز از ماه‌ها قبل این موکب خدمات و نوکری خود را به شکلی دیگر در قالب کمک به مردم آسیب دیده از بیماری کرونا تداوم بخشید.

رمضانعلی خالقی با بیان اینکه کمیته‌های مختلف موکب باید خود را برای برگزاری رزمایش بزرگ دیگری در اربعین امسال آماده کنند، افزود: طی جلساتی که با مسوولان کمیته‌های مختلف داشته‌ام آمادگی نسبی این کمیته‌ها برای خدمتگزاری به زائران پیاده حسینی کاملا مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی و استقرار موکب‌های خدمت رسانی منوط به تصمیم دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا است، خاطرنشان کرد: کاملا تابع نظرات تخصصی این ستاد و وزارت بهداشت هستیم و قطعا اگر توفیق حضور در کربلای معلی و این رزمایش بزرگ معنوی را نداشته باشیم شکل خدمت را به گونه‌ای دیگر تغییر خواهیم داد.

* کرونا نمی‌تواند مانع صدور پیام اربعین شود/ روح بلند آزادی‌خواهی حسینی دنیا را فرا گرفته است

عضو هیئت امنای موکب یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به اینکه فقه ما شیعیان کاملا پویا و به دور از انجماد و عدم انعطاف است، ادامه داد: بزرگان و مراجع دینی به ویژه رهبر فرزانه انقلاب در ماجرای توقف برگزاری نماز جمعه و راهپیمایی روز قدس نشان دادند که فقه ما در پویایی کامل بوده و هست.

حسین کریمی‌اول با اشاره به شرایط پیش آمده در سراسر دنیا و استقبال و درخواست مردم جهان برای تحول و تغییر در نظام ارزش‌های حاکم بر جوامع بشری، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری دنیا تشنه معارف اسلام و حقانیت و ژرف نگری انقلاب اسلامی است.

وی اربعین حسینی را فراتر از یک پیاده‌روی و حرکتی نمایشی دانست و تاکید کرد: حرکت قلب‌های آزادگان جهان به سمت کعبه آزادگی و حریت یک اتفاق درونی و فراتر از مرزهای جغرافیایی، فیزیکی و قابل درک توسط افراد است و بدون تردید بیماری کرونا یا هر عامل دیگری نمی‌تواند روح بلند آزادی‌خواهی اربعین حسینی را کنار بزند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول