اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مساجد صرفا برای برگزاری نماز جماعت باز است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با ممنوع اعلام کردن برگزاری تجمعات ختم و سایر تجمعات گفت: مساجد صرفا برای برگزاری نماز جماعت باز است.

مساجد صرفا برای برگزاری نماز جماعت باز است

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در مساجد شهرهای سفید برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری کرونا تاکید و اظهار کرد: اگرچه وضعیت برخی از شهرستان‌ها از نظر شیوع کرونا سفید اعلام شده‌، اما از آنجایی که احتمال ناقل بودن برخی افراد جامعه وجود دارد، رعایت بهداشت فردی در مساجد برای ریشه کنی بیماری کرونا ضرورت دارد.

نمازگزاران حتما برای اقامه نماز جماعت در مساجد سجاده، مهر و تسبیح اختصاصی به همراه داشته باشند و از وسایل عمومی مساجد استفاده نکنند

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به ضرورت ضدعفونی روزانه مساجدی که اقامه نماز جماعت دارند، از نمازگزاران خواست تا حتما برای اقامه نماز جماعت در مساجد سجاده، مهر و تسبیح اختصاصی به همراه داشته باشند و از وسایل عمومی مساجد استفاده نکنند.

کرمی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط نماز جماعت در مسجد اقامه می‌شود و برگزاری مراسم عزا و سایر تجمعات در مساجد ممنوع است، ادامه داد: البته مردم برای حضور در نماز جماعت و  برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری به عمل آورند، چون احتمال اوج‌گیری بیماری در همه جا در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان فعالیت مساجد تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا و ستاد استانی است، بیان کرد: مساجد مثل سابق باز است و تصمیمی برای بستن مجدد مساجد با وجود قرمز شدن شرایط زنجان گرفته نشده است و تصمیم بر این است که مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز باشد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در استان گفت: امسال برنامه‌های این دهه برای پیشگیری از شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برنامه‌های دهه کرامت در زنجان از سوم تا سیزدهم تیرماه و طبق روزشمار تعیین شده با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اجرایی می‌شود

 

کرمی با بیان اینکه دهه کرامت هر سال همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) تا روز میلاد امام رضا (ع) نام‌گذاری شده است، ادامه داد: برنامه‌های دهه کرامت در زنجان از سوم تا سیزدهم تیرماه و طبق روزشمار تعیین شده با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اجرایی می‌شود.

گفتنی است، عناوین برنامه‌های دهه کرامت به ترتیب سوم تیر ماه «تکریم دختران نشانه خانواده فاطمی»، چهارم تیر ماه «در شادی اهل بیت شاد باشید»، پنجم تیر ماه «مدافعان سلامت رهروان ایثار و شهادت»، ششم تیر ماه «خانواده مهدی محور جامعه مهدوی»، هفتم تیر ماه «امامزادگان الگوی تمدن دینی و ولایت پذیری»، هشتم تیر ماه  «به نام حضرت شاه چراغ (ع) اسوه عدالت و امین ولایت»، نهم تیر ماه «تشکل‌های مردمی جهادگران خدمت و سلامت» است.

همچنین دهم تیر ماه  «رفاه و امید در سایه جهش تولید»، یازدهم تیر ماه  «شهدا و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب»، دوازدهم تیر ماه  «خادم‌الرضا شهید سلیمانی الگوی خادمان اهل بیت (ع)»، سیزدهم تیر ماه «امام رضا (ع) امام رافت و مهربانی» و شعار این دهه خدمت کریمانه مهربانی به رسم اهل بیت (ع) نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول