اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

یارانه محصولات کشاورزی نظام اجتماعی را به هم ریخته است/ ارسال ۵۰ تن کود از مه‌ولات به اکوادور

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: یارانه‌هایی که در بعضی از محصولات کشاورزی می‌دهیم نظام اجتماعی را به هم ریخته است و با روند حذف یارانه محصولات کشاورزی هر چند ابتدا سخت و مشکل باشد، اما آینده درخشانی را در این حوزه شاهد هستیم.

یارانه محصولات کشاورزی نظام اجتماعی را به هم ریخته است/ ارسال ۵۰ تن کود از مه‌ولات به اکوادور

به گزارش خبرگزاری فارس از مه ولات، محمدرضا اورانی عصر امروز در مراسم بدرقه محموله ۵۰ تنی کود شرکت شیمی گل خراسان مه ولات به کشور اکوادور، ضمن ارائه آماری از تولیدات محصولات کشاورزی در استان اظهار کرد: با توجه به تحریم‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و این کار را توسط شرکت شیمی گل خراسان شاهد هستیم که نتیجه آن صادرات کود از مه ولات به آمریکای جنوبی و کشور اکوادور است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: یارانه‌هایی که در بعضی از محصولات کشاورزی می‌دهیم نظام اجتماعی را به هم ریخته است و با روند حذف یارانه محصولات کشاورزی هر چند ابتدا سخت و مشکل باشد، اما آینده درخشانی را در این حوزه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی که اقتصاد استان را تشکیل می‌دهد، باید موانع را از پیش پای تولیدکننده برداریم تا شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

اورانی جایگاه مه ولات را در حوزه دانش بومی جزو برترین شهرستان‌های خراسان رضوی عنوان و خاطرنشان کرد: نگاه ما باید نگاه حمایتی باشد و وقتی جوانان صاحب دانش به ما مسؤولان مراجعه می‌کنند باید گره از مشکلات جوانان باز کنیم.

اعطای تسهیلات ۱۰ میلیارد ریالی به شرکت شیمی گل خراسان

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به کیفیت محصول شرکت شیمی گل خراسان، حدود ۵۰ تن کود به آمریکای جنوبی و کشور اکوادور ارسال می‌شود.

رمضانعلی قاسمی تصریح کرد: محصولات این شرکت پیش از این به کشورهای آسیایی و اروپایی از جمله پاکستان، افغانستان و اسپانیا ارسال شده و این روند همچنان ادامه دارد، در سال گذشته ۴۰۰ تن کود از مه‌ولات به اسپانیا صادر شده است.

وی ادامه داد: اداره جهاد کشاورزی مه ولات در راستای حمایت از این واحد تولیدی تسهیلات اشتغال ۱۰ میلیارد ریالی به این شرکت واگذار کرده و در خصوص پیگیری مجوز صادرات شرکت اقدامات لازم انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات خاطرنشان کرد: در صورتی که شرکت شیمی گل خراسان طرح توسعه داشته باشد مجموعه جهاد کشاورزی اقدامات لازم را جهت اعطای تسهیلات اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول