اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تصفیه‌خانه شماره دو شیراز آماده بهره‌برداری است

استاندار فارس گفت: با تلاش شرکت آب و فضلاب شیراز تصفیه‌خانه شماره دو در خط جامد و مایع، مراحل پایانی را طی می‌کند و آماده بهره‌برداری است.

تصفیه‌خانه شماره دو شیراز آماده بهره‌برداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز عنایت الله رحیمی عصر امروز در بازدید از تصفیه‌خانه شیراز، مخزن آب دوکوهک و خط آبرسانی به شیراز اظهار داشت: بهره‌برداری از تصفیه خانه شماره دو شیراز روند موثری در زمینه بهداشت و افزایش ایمنی و سلامتی شهروندان دارد.
استاندار فارس بیان کرد: با ایجاد تصفیه‌خانه شماره دو شیراز بیش از 600 هزار نفر از جمعیت  این شهر به علاوه 400 هزار نفر شهروندان قبلی زیرپوشش سرویس دهی فاضلاب می‌رود که این عملکرد مثبتی از لحاظ بهداشتی در چند سال اخیر است.
رحیمی تاکید کرد: تصفیه‌خانه  دارای 13 هکتار زیربنا شامل تصفیه‌خانه لجن‌گیر و انتقال که از نظر فنی جزء مدرن‌ترین  و بزرگترین تصفیه‌خانه کشور محسوب می‌شود.
استاندار فارس بیان کرد: ایجاد تصفیه‌خانه مدل‌های بعدی نیز پیش بینی و از طریق سرمایه‌گذاری جذب شده تا بتوان شاهد ادامه این گونه پروژه‌ها باشیم.
رحیمی اضافه کرد: در آینده نزدیک و در طی آیینی، بهره‌برداری تصفیه‌خانه آغاز می شود که هدیه‌ای از سوی همکاران در مجموعه آب و فاضلاب به مردم شیراز است.
تصیفه‌خانه شماره دو شیراز بزرگترین پروژه زیست‌محیطی جنوب کشور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  شیراز در ادامه این بازدید اظهار داشت: تصفیهخانه شماره دو شیراز یکی از بزرگترین پروژه‌های زیست‌محیطی جنوب کشور را برای جمعیت 600 هزار نفر  و با ظرفیت ورودی 100 هزار مترمکعب در شبانه روز قدرت تصفیه و پساب دارد.
بهمن بهروزی خاطرنشان کرد: اعتبارات این تصفیه‌خانه  در سال 87 از سوی  بانک جهانی  تامین و آغاز عملیات اجرایی در سال 87 تا 90  به علت تحریم‌ها متوقف و نیز شرکت اتریشی نتوانست  به عملیات این پروژه ادامه دهد .
وی گفت: در سال 94، بعد از اینکه تحریم‌ها به طور موقت برداشته شد، عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه  آغاز شد.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شیراز بیان کرد: امروز شاهد بهره‌برداری تمام واحد‌های تصفیه‌خانه هستیم و این پروژه برای صنعت و کشاورزی کاربردهای ارزنده‌ای دارد.
بهروزی اضافه کرد: در این تصفیه‌خانه آب از ته‌نشینی ثانویه خارج و وارد خط یو وی گندزدایی شده و سپس  به مدار بازگشته و مورد استفاده قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: تاکنون اعتبار ارزی به میزان 42 میلیون یورو برابر با 187 میلیارد هزینه شده و از آنجا که تجهیزات این تصفیه‌خانه  از همان ابتدا وارد شده هزینه‌ای زیادی در برنداشته است.
بهروزی گفت: اکنون خط آب 100 درصد آماده بهره‌برداری است و میانگین پیشرفت پروژه حدود 96 درصد  و خط لجن نیز در مدت 4 یا 5 ماه آینده به‌بهره‌برداری می رسد  همچنین خط مایع تصفیه‌خانه نیز وارد مدار شده است.
بهروزی  تصریح کرد: بعد از بهره‌برداری کامل از این پروژه 3 مدل دیگر باید ساخته شود که با احداث این تصفیه‌خانه جمعیت زیر پوشش در شیراز به حدود یک میلیون نفر می‌رسد.
وی بیان کرد : برای یک میلیون و 400 هزار نفر دیگر قرارداد منعقد شده و با احتساب این میزان حدود 75 درصد جمعیت شیراز زیر پوشش تصفیه‌خانه  قرار می گیرد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول